torsdag 8 oktober 2009

Tooorsdag morgon!!

Malin: Natten har varit bra och jag känner mig lite bättre (pst ni märker hur insnöad jag blir va). Ibland som ung och frisk så kan jag tycka att äldre är lite trista när jag pratade med dem och de berättar om värk och tabletter. Jag kan säga att det är förjäkligt att det ska behöva ha ont överhuvudtaget...

Jag kom att tänka på en väldigt god väns mor som är helt fantastisk, jag vill bli så när jag blir äldre!!! Hon är ute och reser, går på buggkurs, bingo och har fullt upp med att insupa livet!!! Jag beundrar henne för att hon är hungrig på livet och att hon kliver ut och tar för sig!!! Hon har gåvan att vara frisk som en nötkärna men hon har heller inte tiden eller lusten att sätta sig att känna efter!!!

Jag märker bara på min farmor som fram till förra hösten bodde ensam i sitt underbara hus i Dalarna. Hon klarade inte av det längre så min faster och hennes familj tog ner henne till Stockholm. Nu i våras så fick hon eget boende på ett ålderdomshem. Bara när hon kom hit ner och började träffa människor så levde hon upp och nu har hon så mycket kul för sig att hon knappt hinner med oss i familjen vilket värmer oerhört... alltså det gör det verkligen!! Hon har ju kul, det är ju det som är meningen. När man ringer så säger hon efter några minuter: Du vi ska ut och spela krocket var det något speciellt du ville???

En hyllnin till de äldre!!!

Var detta en hund blogg från början? Japp så var det till jag fick för mig att jag hade mer att säga som snickarfruga! Så då vill jag tillägga att Ruffisnuff mår som en kung och vi har en massa roliga saker för oss. Vi tränar inte i den kalibern som Jessica med gäng! Hon är ju helt galet duktig på att träna och aktivera sina hundar. Här går vi nog mer under mysfaktor 100%. Till våran uppfödares stora förtret. Jag har inte änns i närheten av samma tid heller tyvärr!!

by the way så lovade jag att inte röka när sommaren var slut... är det någon som tror att den kommer att ta slut???? Näää det tror jag inte heller:)

min röda tråd är att jag inte har någon he he

over änd ut!

Inga kommentarer: