onsdag 22 april 2009

I de lugnaste vatten...

Malin:I förrgår när Rob och Ruf var och jobbade. Ruf låg och sov kopplad i sin korg. Några meter där ifrån jobbar Rob. De var ute i solen och allt var friiid och fröjd...

Spatserande längre bort på gatan kommer en liten knubbig inkompitent tant vandrande med sin hund, en spets variant (det finns ju egentligen boxer i mitt huvud). Tantskrället har inte mer vätt innanför pannbenet än att hon låter sin hund skälla och moppsa och gå närmare Ruf. Hon släpper efter på kopplet hela tiden så att spetsen (tänker på en kanten på en duk) nästan är framme hos Ruf.

Ruf låg och sov och hade läget under kontroll med ett halvt öga öppet, han ligger lungt kvar i sin korg. Han är det lugnaste av de alla lugna men det finns en sak som irriterar honom och det är skällande hundar. Det har han hatat ända sedan han var minitass. Då frustar han och skakar av sig obehaget!!

Ja i alla fall han låg där lungt och stilla tills han kände: VA FAN KÄRRING ta bort duken för här är mitt revir... eller var det min tolkning??? Ruf blev i alla fall för första gången riktigt arg och reste sig upp i raket fart och sade RAOUWWW= Stick lillskit!!!

Vill bara hälsa till emty head puckade tanten med dukhund att det var tur att det var Ruf som låg där. Hade det varit JAG så hade dukhund varit ett minne blått, Tant=chokad och jag under grundlig utredning och allvarliga funderingar på avlivning.

Det lustigase är att tantskrället drog förnärmat i kopplet och tittade förebrående på Rob och gick surt vidare. Jag säger grrrrr

Wath the fuck is wrong with ärthjärne kärringar????

2 kommentarer:

Rosso sa...

Fy fan vilken jobbig kärring! Rosso är också snäll, men ibland önskar man att man hade en rabiat hund som käkade golvmoppar, bjäbbisar och dukhundar till frukost!

Anonym sa...

Bra Ruf! Låt tantskrällen som hon med små ettriga golvmoppar få på moppo! Du är den mest lugna stencool kille jag vet men "enough is enough"!
//Kramar från kussen Ozzy