lördag 28 mars 2009

Misstänksamma människor...

Malin: Idag när jag och Ruf var på väg in i skogen så kom det en stor jeepaktigbil och körde sakta förbi min bil som stod parkerad vid parkeringen. Det var den enda som stod där. Jeepen körde jätte sakta förbi så att jag blev orolig. Kände nästan för att släppa ur luften och stoppa den i fickan så att den inte behövde stå där själv och kanske bli utsatt för våldsinbrott.
Jag ställde mig så att de såg mig och jag bara stirrade på dem. Men jag tänkte ändå någonstans att de har ju en sån fin bil vaför skulle de bråka med min???

När jag och Ruf kom tillbaka efter 2 timmar så stod bilen helt orörd och fin kvar på parkeringsplatsen. Härligt!! Jag är uppväxt i dessa trakter så på vägen hem så bestämde jag mig för att svänga in på min gamla gata för att titta hur det ser ut (har inte varit där på 18-19 år). När man inte har sett sitt gamla hem på så lång tid såå vill man köra väldigt sakta förbi. Vilket resulterade i att en äldre herre som var ute och promenerade stirrade på mig på det där sättet som jag själv hade gjort bara ett par timmar tidigare...

Orsak och verkan???
Det man ger får man tillbaka??
Tål att tänka på...

Inga kommentarer: