onsdag 21 januari 2009

Tre veckor!

Malin: Så nu har dessa tre veckor gått och jag tycker att jag har klarat det riktigt bra. Några få fuskningar dock. Jag har lyckats hålla i humöret för det mesta. I morse på väg till jobbet så gick jag förbi en person som rökte. Kunde inte låta bli att ta ett smyg steg närmare för en lukt (ferdinand luktar på blomman lukt) och sedan nöjt luffsa vidare till jobbet... ahh

Robert kom och lämnade Ruf på jobbet idag. När jag slutade så promenerade jag och Ruf till söder. Det tar ca 1 timme. Vi roade oss med att träna. I slussen så finns det en gaaaanska låååång trappa upp till Mossebacke. Det bestämde vi oss för att ta... på första trappavsatsen var det en skyyyjävla stor kattråtta. Jag såg den inte först men iouuu vad den var stor och läskig. Vi hade sån tur att den var mer rädd för oss än vi för den... phuuu Men det var inte det jag skulle berätta. När vi kom ner till Björns Trädgård/Medborgarplatsen så tyckte jag att det började lukta såå jädrans mumsigt. Jag kom på att det var fler människor som gick och rökte ute på gatan... Underbart!!!! Jag fick en insikt i hur bra Ferdinand verkligen måste ha haft det under korkeken och luktar på blommorna.

När vi kom ut ur stan (med buss en bit)till hem traken så hoppade vi av bussen ett par hållplatser hemmifrån och gick genom skogen. Gissa om Ruf fick boxer ryck. Lös, naken och fri i naturen vem blir inte lycklig då??

Jag e sååå bra på att snöa iväg åt alla möjliga håll. Det jag skulle skriva var att nu har de tre första riktigt tuffa veckorna gått såå nu måste jag ju vara avgiftad??? HA HA inte riktigt men nu ska jag väll kunna komma ur skiten tror jag!!!

Inga kommentarer: