tisdag 20 januari 2009

en stilla fundering av en matte...

Malin: Ska man vara sjuk då ska man vara hund (typ boxer). Så länge husse och matte betalar så är det snabba puckar... ha ha

Vi var hos sjukgymnasten med Ruf för ett tag sedan. Bara för att kolla igenom musklerna. En koll helt enkelt. Hon hittade något som hon reagerade på och sade: vänta jag ska bara höra med en kollega... När hon kom tillbaka efter ett par minuter så berättade hon att hon hande sprungit på sin kollega. De hade rådslagit (i korridoren) och bestämt att de skulle ta sig en närmare titt på de som var funnet. Vi fick ny tid och telefontid efter!!! Nu är det kollat och det är ingen fara på färde!!!

Min reaktion är bara: Om detta hade varit en människa som undersöktes så inte fan hade sjukgymnasten rusat ut i korridoren och haffat doktorn (om det inte hade varit livshotande) för snabb konsultation. Nä då hade det blivit remiss och vänte tid och lite till vänte tid sen hade man fått en tid för undersökning om ett halvår.

Men de är det som är coolt! Våra fyrbenta vänner är det bästa vi har och ska ha den bästa av det bästa ALLTID!!!! Sen kan de va vad för sjukt skrälle hållandes i kopplet som helst... i väntan på remiss...

Var hos människo vetten med mig själv för inte så länge sedan. Jag blev inslängd i ett besöksrum i väntan på att doktorn skulle komma. När hon kom in så var det bråttom vill jag lova. Jag hann knappt berätta om mina symton förrän diagnosen var ställd och jag var utanför rummet. Jag vet att jag tänkte hur i hela hälsefyr vet hon vad vad jag lider av... men med några fler provtagningar så var rätt diagnos ställd även på gamskrället till matte...

nää ja ente bitter jante:) för det är jag inte ha ha för jag älskar min hund (det var väll årets nyhet ha ha)

Inga kommentarer: