söndag 4 januari 2009

Lång brakare med Dennis!!

Ruf: Idag var vi ute på en riktig lååånbrakare i 2,5 timmar minst. Det som var galet roligt var att Dennis gick med oss. Vi var ute och gick på en sjö. Matte e livrädd för sånt hon tycker att det är onödigt att vanskla med livet som insats trots att sjön var botten fryst. Matte menade att man vet aldrig, det kan gå upp en spricka och av sänningen blir det en jätte glipa som är flera meter bred, eller så tror man att den är botten fryst trots att den bara är en millimeter... ja som ni hör så är hon oresonlig hon tycker bara att det är läskigt. Som tur var så hade hon kameran med och kunde fota mig då gick det lättare att glömma att hon gick på isen. Det var roligt att sladda runt på iden och busa med Dennis i solen trots att det var lite kallt om tassarna.

Väl hemma så gjorde husse upp en brasa i öppna spisen och framför den burrade jag ner mig i min korg. Ahhh livsnutar expert som man är sååå njuter jag!!!




Jag och brorsan på isen
Grabbarna Simonetti

Inga kommentarer: