lördag 3 januari 2009

Sov till 12???

Malin: Jag fattar inte hur jag kan sova så länge? Som en värsta tonåring!!! Men det är lite bra oxå för då försvinner dagarna lite snabbare. Det finns en gyllene regel och det är att det tre första veckorna är värst. Min plan är att bara få de tre första veckorna bara försvinner i ett kick!! Likt en struts så bara borrar jag ner huvuder lååång ner i sanden och... alla problem borta!!!

Robert, jag och Ruf gick en riktigt lång promenad i skogen idag. Det som är så härligt med Ruf är att vi har aldrig honom i koppel. Vi träffade typ 30 hundar och det var flera som bara far ut och gör ut fall i kopplet. Det var härligt att var ute så länge! Vi tränade lite på personsök. Det går ut på att man gömmer en liten knubbig mamma i skogen och sen väntar man 5 minuter och låter Ruf söka upp. Det är jätteroligt!!! Det är ännu roligare om man ligger så att man ser exakt hur han springer och söker!!! Han är klockren!! Vi tränade dessutom detta i uppförsbacke, trots att jag jämt är ute och går lång brakare med Ruf så behöver jag dessa 5 minuter för att hämta andan:) ha ha

Nu har vi mys och kaffedrickning... ja jag kan inte sluta med alla gifter på en och samma gång!!!

Inga kommentarer: