tisdag 30 december 2008

Jag måste vara värlsdmästare på att lura mig själv!!!

En av de vacraste bilderna på mig om jag får säga det själv... å det får jag för det är min blogg (jag syftar på ciggen i munnen för att vara övertydlig)

Malin: För 13 år sedan slutade jag att röka. För att klara det så började jag snusa. Jag lovade mig själv att det bara skulle vara en övergångs period... en kort kort period... När jag började på mitt nuvarande jobb (ha ha 9 år sedan) kändes det jobbigt att sitta i en reception med prillan inne. Jag slutade att snusa på dagen men så fort jag var på väg hem så åkte det in en snusrackare:)

När det senare var dax att ha fest på jobbet sååå var det såå galet roligt att följa med dem som rökte ut och ta bara en fest cigg. Sen blev det naturligtvis så att jag gjorde livet till en fest och började röka igen och slutade snusa... yeiiih vad jag var duktig (noot). När jag sen ville sluta röka så gick jag till Apoteket och köpte nikotintuggumin...suck!! Nu rökte jag och tuggade tuggumin samtidigt. När jag var innomhus och inte kunde röka så tuggade jag och när jag var ute så rökte jag. Ett tag tappade jag lusten helt och bara rökte på i lugnan rooo. Jag var less på att hålla på att sluta med det ena efter det andra.

Flera på jobbet berättade om sjukdomen kol för mig. Det är en sjukdom som man får av att röka. Kort och gått kan man väll säga att man kvävs ihjäl. Det lät inte roligt så för lite mer än 2 år sedan slutade jag att röka. Men kunde inte riktigt släppa taget om tugguminen. Efter ca 1år "råkade" Robert köpa svagare tuggumin till mig vid ett tillfälle. Det funkade så jag fortsatte med de svagare.

För ett tag sedan (tvåmånader) satt Dennis och jag och pratade över en middag. Lite kaxig (med lite vin innanför västen) så gick jag slutligen med på att.... phhu det är jobbigt att bara skriva det... sluta med tuggumina!!! Såå den 1 januari 2009 är det första dagen på resten av mitt liv...

Som ni ser så har jag slutat och börjat med en jäkla massa men aldrig slutat använda nikotin. Varje gång jag har försökt så blir jag sååå galet arg på allt och alla. Det bubblar som värsta vulkan utbrottet heeeela tiden. Det tar såå galet mycke energi. Sen behövs bara att någon säger knappnål såå bubblar det över och har det väl börjat bubbla sååå har jag stora problem att lugna ner mig!!! Så ni ser vad jag har framför mig. Jag ska avgiftas!!!

Jag tänker denna gång hänga ut mig här på bloggas för att vara riktigt ärlig och jävlig mot mig själv!!! Den som lever får se!!!!

Stackars stackars mig... och min familj!!!!

Ni märker va att nu när jag har min egen dator sååå får inte Ruf skriva så mycket. Han får det snart jag lovar:)

over änd out!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho Malin!
Du är duktig för det är svårt att röka... Du kommer klara det galant! Det är jag säker på för du är en stark person!
Saknar er jättemycket och längtar och hoppas på en träff.. snart snart!
KRAMAR, Marie & Ozzy