lördag 4 oktober 2008

Syrran har fått fnatt

Bilden är lånad från Leahs bogg här är hon och bebisarna

Ruf: Som sagt i onsdags så var matte och jag och hälsade på Leah och Dexter. Mycket på grund av att jag ville prata med Dexter inför operationen men jag vill ju naturligtvis träffa syrran med!!! Där satt jag i bilen och ivrigt väntade på att matte skulle köra färdigt någon gång. Vi parkerade bilen och jag gick lite ivrigt upp till huset, in genom porten... fram till familjen Tullbärsens dörr. Jag står och trampar utanför dörren och vankar fram och tillbaka. Äntligen öppnar Jessica dörren... jag hinner inte mer än säga hej förrän syrran står 1mm från mitt ansikte och hon e inte glad kan jag säga.
-Vad har jag gjort???
-Jag har fått en bebis så nu håller du dig lugn och du får inte gå in och hälsa på den har du för stått det???
-Bebis??? ...aaa ok!!! hjälp!!

Jag fattade ingenting. Jag hälsade på Dexter sen gick vi ut på promenad. Dexter fick gå kopplad och Leah och jag var lösa och busade. Dexter och Micke gick bara med en liten sväng eftersom han har ont i benet. Matte Jessica syrran och jag gick på en riktigt lååång och härlig promenad. Leah var sitt härliga gamla bus jag igen så jag tänkte inte så mycket mer på det som hon sagt. Efter 2 härliga timmar så kom vi hem igen. Dexter mötte oss i dörren. Vips så förvandlades hon igen. På hall golvet låg en jätte rolig svart leksak som Dexter hade och leka med. Leah blev alldeles galen av förtvivlan. Hon tog den och gick in i sin bur och bäddade om den och slickade som om hon tröstade den???

Lite senare så smög jag in i sovrummet där hon hade bäddat ner bebisen nu. Jag menar om syrran har fått barn så är det ju klart att jag vill se mitt syskonbarn och välkomna det till världen!!! I korgen låg bara en leksak (samma svarta som hon tog hand om i hallen). Jag blev lite orolig att bebisen hade smitit iväg, man vet ju aldrig med bebisar, så jag började titta runt i sov rummet. Mer hann jag inte för hon var mig på spåret. Leah kom så där nära mig igen och skällde på mig att jag inte fick vara där inne för bebisen sov... hon var lite skrämmande så jag svängde med huvudet och visade på alla sätt att jag hade fattat. Grejen var att hon stod ivägen så jag kunde inte gå därifrån till slut smög jag upp i Jessica och Mickes sägn för att komma förbi. Hon tittade misstänksamt på mig hela vägen ut ur rummet... gulp!!!

Dexter och jag hittade ett rött ben som vi lekte med. Leah kom med bestämda steg och tog det ifrån oss och jag tänkte hon kanske vill ha lite drag kamp. Vi brukar göra det och hon brukar tycka att det är jätte kul. MEN INTE IDAG! Benet var hennes bebis med. Okej Dexter och jag gillade läget och låg i soffan och busade lite lungt med varandra så fick hon ha sina babisar ifred. Då blev hon lugn!!!!

Min goa underbara syrra har fått bebis fnatt!!!

Älskar dig galen panna:)

Inga kommentarer: