lördag 16 augusti 2008

Farmor!

Ruf: I går hämtade husse och jag min tvåbenta farmor och åkte in till mattes jobb. Matte hade fått för sig att hon ville ha ett par hundbyxor( husse tror att det är ett par håriga byxor)??? De skulle dessutom matcha mitt kamoflage koppel... Ja ja hon e rolig nästan jämt:)

Inne i stan är det typ en million människor på samma fläck.De tror att de kan gå rakt igenom mig och husse om det inte går så försöker de gå emellan mig och husse fast jag går nära nära och i koppel dessutom. Matte som är väldigt överbeskyddande gick och muttrade över hur folk beter sig. Vissa fick riktigt vassa blickar av henne... Vi mötte matte på Hötorget och gick runt och strosa, låter kanske svårt men man kan inte stressa när det är mycke människor.

Vi gick och köpte mattes byxor och sen satte vi oss på en lugnare gata och fikade. Medans tvåbeningarna fikade så lade jag mig och somnade snabbt. Det var sååå skönt att vila en stund.

Farmor och jag är inte i stan så ofta så vi är väldigt nyfikna på allt som händer. Jag så till exempelt en farbror som satt i ett litet litet hus med bara ett litet fönster, han ville att jag och husse skulle komma fram till hans lilla fönster... då fick jag en korv av honom???? Va??? Sen kom det tvåbenngar och ställde sig efter varandra utanför fönstret???? Skulle de oxså få korv av honom??? Jag som trodde att han tyckte att jag var fin...
Sen lite längre fram så såg jag några barn som stod och dansade med en stor ring runt mitte på kroppen... Spännande tycker jag! jag blir såååå trött av att gå runt och titta på allt så när vi kom hen så var det proppen ur ZZZZZZ

Idag Lördag så ska mina tvåbenta kusiner var med oss... jag ligger just nu och väntar på att de ska komma så att vi kan börja dagen!!!

Inga kommentarer: