torsdag 14 augusti 2008

Sökgänget!

Ruf: Matte blev så ivrig när hon såg bilden på oss i sökgänget att hon bara blev tvungen att lägga upp den på bloggas direkt. Hon vill att jag oxå säger att hon var noga med att göra det på sin lunchrast!!!!

Igår träffade jag Dexters bror Povel för första gången. Han var en sprallig och glad "liten" rackare he he. Både Dexter och Povel är på väg att växa om mig på höjden. Vi hade kul från första stund vill jag lova. Leah och dexter kom lite senare så att vi kunde verkligen lära känna varandra i lugn och roo.

När Leah och Deckarn kom så blev det boxerrace och hångel av stora mått mätt. Ganska direkt så gick vi i samlad boxer klunga ner till hundängen för vårat första sökträning. Jessica hade tagit på sig fröken rollen och hon lärde oss andra virrpannor hur man tränar sök men en lugn och trygg hand. Hon och Micke hade till och med köpt walkie talkie för att alla tvåbeningar skulle kunna viska till varandra så att vi hundar inte hörde:) Hon är ju bara FÖR BÄST!!!!

Dexter brillierade och var jätte duktig, Povel var jätte duktig han tyckte bara att det var lite för roligt och ville inte riktigt komma raka vägen tillbaka. Jag själv gjorde så gått jag kunde. Micke var min figge och vem är roligare än Micke. Jag hittade honom och hade lite svårt att överge honom ensam där han var i busken. Sen tyckte Micke att jag skulle ta en tyg trasa och springa till matte, det var bara det att när Micke släpte tygtrasan så tappade jag lixom all intresse för den. Men jag gjorde som jag skulle till slut och gissa vilka som var glada och stolta????...jo matte och husse förståss och då blir jag glad som en tok:) Leah var super duper snabb... piong piong och duktig. Vi var alla otroligt taggade och ser med glödande iver fram mot nästa träningstillfälle. Det gjorde du jäkligt bra Jessica!!!!

Sen promenerade vi hem till mig. Vi var ute i över 4 timmar. Både två och fyrbeningar var en aning trötta. När alla hade åkt hem åt jag som en häst och gris och elefant. Imorse när jag vaknade så åt jag som en tiger och lejon och 4 elefanter!!!! Det är det bästa betyget ever säger matte!!

Inga kommentarer: