torsdag 21 augusti 2008

Tvåbenta kusinerna!

Ruf: Vi hade jätte mysigt tjejerna och jag...aaa husse och matte var med de med. Nu pratar jag om i lördags då vi passade mina tvåbenta kusiner Ida och Natalee. Först så hade de frukost med sig så vi åt den och mumsade. sen gjorde vi i ordning en picknick rygga, satte oss i bilen och åkte till skogen. Vi hittade en härlig plats vi vattnet där satte vi oss och åt vår picknick. När vi gick igen så ville tjejerna hålla mig i kopplet. Ida var först hon orkade inte hålla så länge, hon är 8år. Jag tror att hon tycker att jag drar, jag tror eegentligen att hon var just då mer sugen på att hålla husse i handen:)

Natalee är 5år, när hon höll i mig så lixom bara flöt hon med i min takt. När jag gick så kom hon på att man kunde hoppa från sten till sten för att komma framåt.

det bästa av allt var att när vi kom hem igen så fick tjejerna och matte (inte så mycket matte faktiskt, hon är inte så förtjust i att baka) för sig att de skulle göra en äppel paj. Den blev huuuur god som helst jag lovar, själv hjälpte jag till med att plocka äpplena. Så lagom till att tjejernas mamma kom och skulle hämta dem så bjöd vi på äppelpaj. Äpplen från tomten!!!!


Igår var det onsdag och vi skulle träffas i sökgänget. Igår var det liiiite klurigt att samla klassen. Joanna och Povel kunde inte komma för Joanna var sjuk. Min kusin Ozzy skulle komma...ja han kom med men lite sent för matte Mari hade en knasig gps som visade att vi bor där vi inte bor??? konstigt men hon hittade till slut!! Då hoppade vi in i bilarna och åååkte mot hundängen. Min brorsa har haft mattes bil ett tag, han hade glömt att det inte fanns någon bensin i bilen...sååå vi fick soppatorsk som matte sade... Dennis fick rycka ut och hjälpa oss så han kom med bensin. Bilen ville inte ändå riktigt. Dennis är stark som en björn!!! Han klarade att putta bilen så att han vände den neråt en backe med mig i, ja matte hjälpte till men det vet vi ju alla att hon inte är såå stark, sen rullade han igång bilen. Det bästa av allt var att han följde med och träna sök sen.

Det var jätte roligt att träffa Ozzy. Våra mattar hade bestämt att det var sökträning och inte lek så vi fick inte mer än morsa på varandra i koppel så där på distans. " tja grabben hur e läget med dig då?" "Joraseru...de e skiiit bra ba, själv ra??" och så höll vi på tills vi var uppdaterade i varandras liv. Tids mässigt tog det ca 1 minut...man e ju grabb!!! Vi snackar inte så mycket skit vi går rätt på nöten...

Inga kommentarer: