söndag 15 juni 2008

Snulat på Olivers fot!!

Ruf: Helgen har varit full av aktiviteter. Husse jag och matte åkte och kastade skräp på sopstationen. När vi åker och kastar skräp sååå kastar vi skräp vill jag lova. Vi åker inte med små lass inte. Förra gången vi var på väg dit så åkte vi sakta förbi ett barn som gick och höll sin pappa i handen. Det var varmt så vi hade rutorna nervevade. Vi hörde barnet säga till sin pappa: Titta pappa sopbilen!!! Det var ingen tvekan om att han menade oss för hans knubbiga lilla finger pekade på våran bil:) Så numera är det ett måtto!! Nu åker sopbilen tut tut... husse och matte tycker det är jätte kul, knäppisar!!! När det var avklarat så lämnade matte av oss hemma och hon åkte vidare för att handla mat till mig och Lucas.

Hemma spelade jag fotboll med Dennis och våran kompis Robert. Jag gjorde några snygga fintar. För att Dennis inte skulle ta min pipflaska så hade jag den för säkerheltskull i munnen medans vi spelade. När jag var heeelt slut efter matchen så tyckte matte att det var dags för långpromenad... jag släpade mig runt. Hade heldre varit hemma och spelat vidare med killarna kan jag säga så jag var lite sur på matte. Precis när vi kom hem så öppnade sig heeela himlen. Det fullkomligt sprutade ner vatten från hilmen. Jag blev helt galet lycklig såå jag sprang och hoppade och lekte med mina leksaker medans tvåbeningarna skrek och sprang in i garaget och tröck... fegisar. Är de rädda för vatten eller??? På kvällen grillade vi och hade det mysigt!!

Idag söndag så har jag varit trött som en fura och mest sovit på alla möjliga platser på tomten och inne det beror på vart matte har varit. Hon far ju runt som en trob ibland och en sån dag har det varit idag och jag gjorde valet att vilja ligga och sova nära henne såå ni kan tänka er hur mycket jag egentligen har sovit. A och sen när hon äntligen lugnade ner sig såååå var det dax för lååång promenad. Men idag började vi med att gå förbi moster Maria och jag fick lukta på Olivers fot!!! Han luktade ju galet gått. Tyvärr så fick jag inte hoppa upp på moster och pussa honom så mycket som jag ville men det kommer. Han var jätte söt!!!! Han är sååå liten att han skulle lätt kunna rida på min rygg. Tänk vad roligt om jag racade runt men honom på ryggen ha ha myyysigt... matte gruffar...suck!!! Han är ömtålig så man får inte göra sånt säger hon... är inte det här min blogg eller??? varför ska hon glutta vad jag skriver hela tiden... ja ja sen gick vi och bada. På bryggan bredvid så låg det två änder och vilade. Först tänkte de sticka när vi kom men så insåg de snart att jag var snäll så de låg kvar. Efter en stund så hoppade den ena i vattnet och blev nyfiken på vad det var matte kastade i till mig. Han simmade ganska nära mig då blev jag sprallig i hela kroppen (ni vet när det börjar i tassarna och pirrar ut i heeelta kroppen) så jag hoppade rakt upp i vattnet då simmade den ut men bara en liten bit. Kul!!! När vi kom hen var jag helt slut av att ha sovit hela dagen som sagt:)



Kom igen då Robban så ska jag dribbla bort dig he he
Jag har koll på båda grabbarna
Weeehoooo
Tvärnit
Dennis gjorde en snygg fint

Inga kommentarer: