måndag 30 juni 2008

Semester med mamma i Hamra

Kompisskaran är utökad!
Älg!!!



Ruf: Jag har varit på semester hos farmor aa mattes farmor förstås men jag kallar henne farmor med. I vår släkt har vi en massa farmorar en mormor (Wiveca) en morfar (Fale) och en farfar sen vems som är vems är inte såå noga vi delar h med oss åt alla håll. Med på semestern var matte, mamma Enya och mormor Wiveca. Vi hade hur mysigt som helst vill jag lova. Vi var ute och gick lång promenader, farmor Asta orkade följa med bara hon hade sina stavar och att vi alla tog det lungt. Mamma och jag fattade inte riktigt det sista vi hade racer tassarna på oss men det gjorde ju inget eftersom vi höll oss i närheten hela tiden. På resan upp så såg vi en älg som stod i väg kanten och mumsade gräs. Mormor bromsade så att matte skulle kunna ta kort... blixten slog i glaset på dörren så att det bara blev en blixt reflex... Vi missade det helt enkelt! Ett par dagar innan vi kom så hade det varit en stor björn som lufsat gemon byn. Ja ni läste rätt!!! Jag och mamma är som skapta för att jaga björn...he he Det var ju inget man hade hört på TV!!! De som bor i Farmors by är ganska vana vid att det kommer en björn och traksar förbi då och då. De håller sig inne ett tag tills den lufsat förbi och sen är allt som vanligt igen. Jag tycker att de är tuffa. Mamma och jag fick inte vara lösa på den sidan av byn. På baksidan av farmors tomt så är det en jätte stor hästhage. Där träffade jag två kompisar jag ville springa in i hagen och leka med dem men det fick jag inte (kompisarna var hästar). Då stod vi och nooosade på varandra istället. Deras huvud och hals var nästan lika stor som hela jag. Mamma tyckte att det inte fanns någon anledning att hälsa på dem men hon hade det strängaste ögat på dem så att de var snälla mot mig. Världensbästa mamma!!! Vad vi gjorde övrig tid kan ni nog ana er till. Om man äntligen får vara med mamma obegränsat med tid i flera dagar jooo dååå leker man så att man tuppar av av glädje.









Inga kommentarer: