tisdag 27 maj 2008

Tisdag: Låångpromenad!

Ruf:Idag är det beräknat att moster Maria ska ha sin baby... När matte kom hem efter jobbet idag så laddade hon magväskan och vi gick ut på en lång brakare i skogen. Hon träffade en gammal kompis som hon stod och pratade med tills jag fick fnatt och började hoppa och studsa. Storebrorsan kom och räddade mig från att de skulle pratatills mina öron trillade av. Tvåbenta brorsan åkte på sin minicross. Väl nere på ängen så mötte vi en vardagspolis som var tvungen att hävda sig i sitt trista liv åå hytte med näven och muttreade en massa ovesäntligheter nått om cross och inte åka där. Matte vinkade och önskade honom en bra dag efter att hon ropat: HEJ HEJ! Då kom han efter och frågade om hon muckade???? Ja det verkar vara så man muckar med vardagspolisen med förstor näsa och för spädkropp att han nästan välte framåt... fniss. Ja när vi väl skakat av oss den loppan så gick vi ner till vattnet där hände något nästan ännu konstigare. Ute på vattnet flöt det halva bananer (stora) med människor i!!!! De viftade med spadar i vattnet!! Jag kunde inte sluta titta på dem. Jag badade och hoppade i vattnet som en tok efter att de hade spadat vidare, men när vi kom ut ur skogen så var det ialla fall varmt då var det bra att moster Maria och Andreas bor på vägen hem. Vi stannade där och hälsade på och jag fick kallt och gått vatten av Andreas, mums. Men mest för att jag och matte ville titta till magen. Mosters doktor har beräknat att bebisen ska komma idag... men magen var på plats och var såå fin sååå. Moster tycker att det känns som om den kommit för att stanna:) Som tur är så är det inte så säger matte. Han (he he) kommer ut förr eller senare!!! Så vi gick hem och satte oss på vänt!!! kom nura bebis vi längtar efter dig!! Tänk vilka häftiga bilder matte hade kunnat ta på denna promenad om bara batterierna hade varit laddade... ha ha tack husse.

Här nedanför är det några gamla bilder från ett jobb husse och jag var på. Både husse och jag gräver, husse med maskinen medans jag tycker om att lixom gräva direkt i jorden...
Ha re

Här kontrollerar jag jorden noga så att det inte blir fel
Husse har smitit ur grävmaskinen för att ta kort på mig
Här håller jag koll på att måtten blir rätt

Inga kommentarer: