onsdag 28 maj 2008

Rabarber

Ruf: Nu på kvällen så var vi ute på tomten och lekte det var sååå skönt när det var lite svalare. Matte plockade rabarber...ha ha jag lyckade sno en av henne...iak vad den var sur. Jag röös ända ner i magsäcken.Matte kastade den och jag sprang efter den. Jag var tvungen att ta sats för att klara av att ta den i munnen. Det gick korta stunder sen var jag tvungen att spotta ut den och ryyysa. Jag måste bara visa Leah och Dexter nästa gång de kommer och hälsar på oss. Det var rysar roligt!!! Sen plockade matte blommor från syrenbusken... de smakade godare kan jag säga. Hon tyckte inte att det var lika roligt att jag snodde blommorna...men DET tyckte jag!!! Det blev några kvar som hon kunde sätta i vas inne!!! Jag snackade lite med Pluto (grann hunden) med vi brukar träffas vid staketet i nedre hörnan mot vägen. Han tycker att det är väldigt viktigt att tala om för hela grannskapet när det går någon förbi hans tomt. Jag brukar sitta på min sida och titta på skådespelet. Han är lite äldre så han vet så mycket. Han har mycket intressant att säga. Husse och matte tycker att jag är väldigt duktig som bara sitter och tittar och inte tar efter honom. Varför skulle jag??? Pluto sköter ju snacket!!!

Inga kommentarer: