fredag 30 maj 2008

Bäver

Ruf: Nu på kvällen så är husse och Dennis å lyssnar på kiss??? Vad då lyssnar på kiss, det är väll inte roligt att lyssna på det??? Matte och jag tyckte det var mysigare att gå till skogen och lyssna på fåglarna!!! Det var många i skogen nu i kväll eftersom det var så varmt och mysigt. Det var flera som hade picknick och många som var ute och gick. Det var så varmt att jag badade ofta. När vi går i våran skog så finns det två sjöar, Barnsjön och Långsjön eller igentligen tre. Mellan Långsjön och en annan som jag inte kommer ihåg vad den heter går ett smalare parti som kallas Gammelström. Matte och jag gick efter vatten kanten vid Gammelström när det plötsligt plaskar till som bara den i vattnet och STORA ringa bildas på vattnet. Att det finns en bäver här vet vi sen flera år tillbaka (aa inte jag då, men matte) men vi har bara sätt spår efter den. Jaaa om sanningen ska fram så såg matte och jag den inte idag heller med den följde efter oss ute i vattnet för det plaskade till ordentligt med jämna mellanrum. När vi kom bort till mitt bad ställe, ni vet där pinnen är långt ut i vattnet?! Så kastade matte kottar och jag sprang ut och hämtade. Jag läste på brorsan Eccos hemsida att det kallas att kocka kaffe när jag kör ner ansiktet i vattnet och blåser bubblor. Det är jätte kul!!! ha ha Jag tog helt ofrivilligt ett aa kanske två simtag när det var kottjakt. Jag blev så sprallig att jag var tvungen att springa upp på land och fåå boxer fnatt. Matte och jag lekte på och hade hur roligt som helst en bra stund...och så small det till ännu hårdare i vattnet...gulp!!! Matte sade att det nog var lika bra att vi gick för det verkade som om han hade fått nog av oss. Vi visste inte att han var där ute i sjön. För vi trodde att han hade stannat i strömmen... Matte glömde kameran hemma men hon har tagit lite kort med mobilen. Vissa kan man inte tro att de är tagna med just mobilen andra kan man verkligen förstå just det!!!


Bäverns mästerverk, nedan för björkens topp är mitt favorit bad ställe så ni förstår att han ville nog fortsätta...
Titta vad fint han har gjort
Här leker jag i godan roooo
Kokar kaffe
Så här såg jag ut när jag började boxer fnattet ute i vattnet
Just det... idag upptäckte jag att det var läskigt att gå på trä borar fast jag har gått på dem många gånger. Just idag fick matte locka mig över.
Jag älskar att titta på barnen som leker
Mös lite i solen

Inga kommentarer: