lördag 31 maj 2008

Mamma!!!

Ruf: Tidigt tidigt imorse (så tidigt att inte änns fåglarna är vakna...nä klockan halv 8:a) så packade matte och jag ihop oss och gick ut i skogen. Jag hade nästan kudden kvar i ansiktet... Det var nämligen ett gäng fniss killar som kom hem ganska sent från kisslyssnadet i natt så jag fick inte min skönhetssömn som jag brukar... ha ha men de hade haft jätteroligt och berättade för matte och mig om alla människor och musiken??? Musiken?? Ahha det är en musikgrupp som heter kiss. Jag trodde det var någon som stod och kissade och så lyssnade husse och Dennis... nog om det!!! När matte och jag kom ner till hundängen så stod världens bästa mamma där och väntade på mig. Tjong i buljongen va kul!!! Vi skulle på långis med mamma och mormor!!! Då är det ju hur värt som helst att trassla sig ur sängen!!! Att matte inte sade det??? Det kanske hon gjorde men jag hade lixom inte öronen på plats just då! Vi började med att bada så att jag och mamma var svalkade ordentligt när vi gav oss in i skogen. Mamma som är helt sjövild i vattnet och jag som gärna sätter mig i vatten kanten och tittar på. Hon är ju helt otrolig! Hon dyker, simmar och plaskar som om hon inte hade gjort annat!!! Sen gick vi...eller racade runt som tokar medans matte och mormor gick och pratade.

Vi brukar stanna vi en liten glänta och fika och det gjorde vi idag med. Jag var inte så hungrig men det fanns fika till alla det hade moror sett till!!! Mamma och jag hittade en dyvik ha ha griseri vad härligt, sånt e jag bra på!!! Vi hittade oxå skogen ända roliga kotte med som vi bara var tvugna att leka med. Vi turades om att ha den och den som inte hade kotten fick vackert jag den andra... rolig lek!!

Vi hoppade i och badade i varje pöl, innan vi skildes åt så badade vi ordentligt. Jag blev så modig att jag vågade gå längre och längre ut och vågade doppa huvudet ordentligt. Både mamma och jag var ordentligt avsvalkade när vi gick hem åt varsit håll... snyft!!! Det är så roligt att vara med mamma att jag inte vill skiljas från henne. Men när jag kom hem så var jag rejält slut och bara somnade ute på tomten medans matte gick in och städade!

Nu i kväll så kommer Leah,Dexter, Jessica och Micke och grillar hos oss. Vilken härlig dag!!!

Mamma simmar och jag sitter och planerar att ta pinnen av henne när hon kommer
aaahhhh kom dåå
Hn simmade rakt mot mig jeee hooo
Hopp å skutt
Vass forskning. Matte säger att det är där on hör hemma i sommar
Här får vi godis av mormor... aaa det åt jag
KOTTEN!
Min tur
Pöl/mini fors
MAMMA!
Mamma dyker

Ett sista dopp innan vi går den sisit biten hem. Vi var ute i mer än tre timmar!!!

Inga kommentarer: