tisdag 11 mars 2008

Treben till tvåben

Hej där
Bild på mig och Leah sist hon sov hos mig, jag saknar henne


Ruf: Jag var liiite rastlös idag när matte kom hem. Det är inte så ansträngande att ta hand om husse längre. Han har börjat klara sig själv mer och mer. Igår hoppade han omkring med bara treben!!!! Idag till exempelt så hoppade han omkring på TVÅben. Bra va??! Foten är fortfarande i gips men han tränar på att använda foten ändå!! Jag brukar göra mitt bästa för att träna honom. Jag har vid ett par tillfällen tränat hans balans genom att hoppa upp med framtassarna på hans bröstkorg, gärna medans han hoppar framåt. Han klarar det riktigt bra måste jag säga. Ibland så springer jag slalom mellan alla hans ben... men idag så hade jag som sagt mycket energi över när matte kom hem. Vi gick ut i skogen på stuts matte och jag. Det var såå härligt! Att vara ute och lukta och mysa... mitt i skogen så träffade vi en tvåbening??? Det har vi aldrig gjort förut. Jag blev paff och bara tittade. På andra sidan stigen en bit in i skogen så var en fyrbening. D

Tvåbeningarna utbytte några ord jag hörde inte riktigt vad de sade för matte sade varsegod gå och hälsa. Weeeehhhooooo!! Han är det första som jag fått hälsa på på ett braaa tag!! Han var en 8:a årig labrador hane. Han tyckte att jag var sprallig. Det var kul att få hälsa!!!!

Matte berättade att jag inte får följa med in på utställningen den 22:a mars bara för att jag inte ska tävla i skönhet. Jessica hade läst det i pappren. Det tycker jag var boooring. Jag vill ju träffa Ettan, Ecco, Leah och alla andra som ska dit!! Matte säger att det är bra socialträning för mig. Surt sade boxern...


Just nu håller brorsan och jag på att busa medans husse skrattar hög!!!! Livet är bra härligt!!!

1 kommentar:

Edvin sa...

Vilken mysig bild på oss när vi sov. Först blev jag sotis för jag trodde att det var någon annan boxer men sen såg jag ju att det var jag och då blev jag jätteglad! Min matte har lovat att så fort du blir helt frisk så ska jag få komma och sova över hos er så vi kan ta igen allt bus och mys vi har missat! Wehoo!