söndag 9 mars 2008

Söndag

Ruf: Idag tycker jag att matte var lite tuff och modig, hon är inte det alltid. Matte hade tänkt ringa mamma och fråga om vi inte kunde ta en koppelpromenad tilsammans. Morfar (mamma Enyas husse) ringde och pratade om annat så då fick vi veta att de inte var hemma. Sååå matte greppa kopplet och ut i skogen vi gick... till den skogen där vi sist tappade bort varandra. Jag märkte att till en början gick hon där glad i hågen och vi busade och hon tränade mig. Det var verkligen jätte mysigt. Hon tränade INTE kurragömma??? ...snarare magnet... Vart jag än var så var hon där, framför, bakom och vid sidan. Det var som om jag tränade henne på nära???? Jag stod och luktade på en liten grankvist som var väldigt intressant, det var en tjej som hade gått förbi och lagt en hälsning på just denna kvist, det krävs nooooga läsning och nosning av kvisten då och kanske bara liiiite privat luft!!! Nä där stod hon "nära" och var så duktig tyckte hon... suck!!!

När vi närmade och den fläcken där vi tappade bort varandra så blev hon faktiskt lite lungnare. Hon verkar tro att jag vill tappa bort henne, det vill jag ju inte. När vi väl var förbi platsen blev hon duktig för då kopplade hon av och jag fick lite egen luft lixom. Husse och Dennis har berättat att hon är så där med dem med det är bara att gilla läget!!!

När vi kom hem så hjälpte jag henne att bära säckar på tomten. Ja städningen fortsätter, det lär den nog göra ett bra tag till med. Matte tyckt att jag var jätte duktig det blev lättare att bära sade hon när jag högg tag i säcken och gick åt samma håll som henne. Kul att hjälpa till!!!

Det var dax att gå in och ta det lungt sen för även om jag tror att jag är heeelt frisk så säger matte att vi är inte riktigt där än. Jag blir stel om jag håller på för mycket. Men det är en tränings sak...
En stilla notering bara... det är söndag och det har inte hänt något...
kram & hej

Inga kommentarer: