lördag 1 mars 2008

Så var det dax igen

Ruf: Imorse så var det dax att åka till Hundkuranten för hundsim. Jag var lite orolig på vägen dit men det var helt okej när vi kom fram. Camilla tog hand om mig, hon talade om för husse och matte steg för steg vad som skulle hände. Det kändes tryggt. Jag fick duscha och ta på mig en flytväst. Den var inte så skön att ha på sig men jag stod ut. Det fanns en ramp som jag tyckte var rolig att gå upp för man hade utsikt över heela poolen och rummet där ifrån. Camilla och matte tyckte att jag skulle gå i vattnet där uppifrån men det tyckte jag lät som en dålig ide. Husse fick lyfta i mig i vattnet... Camilla höll i mig intill kanten, det var varmare vatten än på förra stället, där kunde jag ligga tycker jag. Sen hade de koppel så att de drog ut mig mitt i poolen. Det tycker jag var en jäkligt onödig grej faktiskt. jag ville tillbaka till kanten så att Camilla kunde hålla i mig så jag försökte vända men det gick inte för linorna. För att visa hur illa jag tycker om att bada så stänkte jag vatten på husse, matte och Camilla. Alla tre blev heeelt dyblöta... ha ha.

När jag väl kom ur den där vidirga pölen så tyckte jag nog att det inte var så tokigt där i ialla fall... Jag stod och väntade på att husse och matte skulle prata klart med Camilla då kom det en jättesöt tjej, Tracy heter hon jag pratade med henne, hon skulle oxå simma. Hon kunde knappt vänta på att hennes husse skulle duscha henne och sätta på flytvästen. När hon fick klartecken så sprang hon upp för rampen och bara dök i som om det var det roligaste som fanns???? Jag fattade ingenting menade hon allvar. Som tur var fick jag gå in och titta när hon badade. Heeelt galet!! Tracy hade inga snören utan hon bara simmade runt och lekte med leksakerna hur glatt som hälst. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska tycka att det är så roligt jag med nästa gång vi ska dit. När vi kom hem så var jag ganska trött och hungrig. Sen kröp husse och jag upp i soffan och hade mys.


Så här ser det ut
Jag får flytvästen på mig inte så skönt kan jag säga
Hej husse
Matte ser lite orolig ut
Näää jag tror inte att jag ska bada idag
Paus i Camillas trygga famn
Man är kopplad i polen??
Här stänker jag ner dem...
Foto genom glaset när jag simmar

Matte duschar mig efter simningen
Tracy är helt otrolig i polen
Hmmm är det såå man gör
Myysss

Nu har husse fått torra kläder på sig

Min träningsbana

Inga kommentarer: