fredag 29 februari 2008

Sjukgymnastik!

Ruf: Igår hade jag fullt upp så jag hann inte skriva. Min 4benta husse, som Leah kallar honom skulle iväg och fixa en massa saker och jag kunde inte följa med. Jag var hemma själv med Lucas (min katt kompis) och hade det hur bra som hälst. Jag låg på soffan (behövde inte trängas med husse) och sträckte ut mig med alla fyra i luften. Plötsligt så hör jag nyckeln i dörren... Då kom farmor och farfar (tvåbenta)? Men vad mysigt med lite sällskap tänkte jag. Eftersom ingen annan var hemma så var det jag som fick stå för underhållningen. Först så tog de mig på en liten promenad sen fikade vi och fikade. När vi hade fikat ett tag så kom mitt tvåbenta gnagben, husses bror Johnny. Han förstår inte att jag har en startbus knapp men ingen stopknapp... eller rättare sagt så vet han inte hur man stänger av. Hoppas att matte inte lär honom för hon är den som kan det bäst. Jaa så vi fikade lite till, jag busade och spexade slängde leksaker och charmade dem allt vad jag orkade. Husse kom hem efter ett tag det var skönt för jag började bli trött.

På kvällen åkte vi till mattes jobb, vi skulle hämta henne men hon var inte riktigt klar. Anledningen till att vi hämtade henne på jobbet var att vi skulle till sjukgymnasten och simma. Ni vet hon som vart lite rädd för mig när jag morrade. Jag var ganska upprörd själv nu för jag kom ihåg att det var ganska jobbigt. Jag började skaka när vi satte oss i bilen, jag kunde inte koppla av. Husse och matte satt och pratade om att om det inte gick bra hos sjukgymnasten idag så skulle vi byta för de vill inte att jag ska blir rädd. När vi kom fram så kom hon (sjukgymnasten) presis ut i vänt rummet och ropade upp en annan hunds namn. Matte sade till henne att det var ju vi som hade tid nu. Då blev hon röd som en liten tomat och lite stirrig: Jaha ja, oj då nu har det blivit galet, var det svar vi fick. Hon sade att vi kunde få vänta 1 timme så kunde hon ta mig efter??????? Vadå vänta. Jag ville inte vara kvar här en sekund till!! Jag tyckte att det var jätte läskigt att vara här!!! Vi fick en ny tid till dagen efter och äntligen fick jag gå ut. Jag fick hälsa på en jätte söt liten 7 månaders taxtjej. Hon var jätte gullig!!!

I bilen hem somnade jag lugn och trygg medans husse och matte pratade om det som hänt. De hade bestämt att leta efter en annan. Phhhuu vad sjönt för jag vill inte åka tillbaka. Jag träffar gärna doktorn men inte simtanten...

I morse så berättade husse att nu hade han pratat med en annan sjukgymnast som vi ska till imorgon lördag. Håller tassen för att det är ett mysigt ställe... jag berättar om det imorgon.

Inga kommentarer: