måndag 24 mars 2008

Super Lördag med Påsk Ägg och allt

Ruf:I lördags var det dax för STORA tävlingen i skönhet igen. Eftersom jag inte var anmäld så fick jag ine följa med, men inte var jag ledsen för det för jag fick vara hemma hos farmor & farfar. Matte skulle dit och heja på alla mina syskon och kusin (Ecco, Ettan, Leah och Ozzy) som skulle vara med. Jag har inte kunnat vara hemma hos farmor & farfar på evigheter, de har nämligen bara trappor upp till sig. Sedan operationen så fick jag inte gå i trappor. Det var hur mysigt som helst att få vara hemma hos dem igen!!!! Vi fikade och jag hittade mitt favorit ben som var kvar där. När vi hade varit ute en stund så tog vi oss en välbehövlig nääp i sängen. Jag hade farmor på ena sidan och farfar på andra...mmm. Vi blev väckta av att matte kom hem. Hon berättade att det hade varit jättetrevligt på utställningen. Min pappa Alex var där, han tävlade oxå i skönhet. Pappa är en riktig skönhet säger matte!!! Inte undra på att vi barn är så snygga när vi har snygga föräldrar!!!!! Ecco och jag är väldigt lika varandra säger matte.
När vi kom hem så var det lite lång tråkigt för jag trodde att matte och jag skulle ta en promenad men hon satte sig och visade mig alla bilder och pratade om utställningen. Det var ju roligt men jag hade mycket spring i benen. När hon var klar så vilade hon på soffan... men hallåååå jag vill ut!!! Fattar hon inte eller??? Jag lessnade på henne och lade mig jag med. Efter en inte allt för lång stund så hörde vi en bil stanna utanför. Det var Leah och Dexter med tvåbeningar som kom för att hälsa på jippppi!!! Då förstod jag varför vi skulle ta det lungt. Vi skulle ut och gå med Leah. Först var det stora puss kalaset. Dexter är en spännande liten kille!!! Han ser ut som en liten miniatyr av Leah och mig. Det stämmer som Leah skrev att jag dras emot honom som en magnet. En liten goo och tuff kille!!!!!
Leah jag och mattarna gav oss iväg till skogs det började bli mörkt men vad gör väl det när man har det bästa sällskapet man kan ha.
När vi kom hem så mötte Dexter oss på tomten. Man kan lixom inte tro sina ögon för han e så söt. Vi hade en jätte mysig kväll tillsammans. Leah somnade i Mickes knä, jag och Dexter somnade huvud mot huvud.Tusen tack för en super mysig kväll!!!!!
Pappa Alex vill inte vara med på kort
Snygga klubben

Ozzy


Ingrid och Leah



Pappa Alex och bror Ecco




Min syster Ettan




Inga kommentarer: