fredag 7 mars 2008

Men var e var syrran???

Ruf: Igår så var det äntligen dax att börja på fortsättningskursen hos Johan. Igår kom vi dit en stund innan det skulle börja. Det kom den ena roliga kompisen efter den andra. Alla tvåbeningarna stod och pratade och vi hundar snackade på vårat sätt. Jag lite frustande och spralligt. En liten pudel tjej som mesta hade fart i benen och gnydde lite rast löst. En jackrussel kille som var djupt irriterad på sin matte för att de stod så långt ifrån oss andra, han hoppade och hoppade för att göra henne uppmärksam på detta men hon pratade lungt vidare... Jag hade HEELA tiden ett vakande öga upp mot backen... vart är hon??? syrran och jag har gått på samma kurs sen vi var bebisar. Hos Johan brukar vi verkligen med största säkerhet träffas??? hmmm

Johan kom och jag blev jätte glad över att träffa honom. Vi var 8 hundar på kursen. Det var lite repitition i början sånt som jag redan kan så jag fick brilliera lite. Johan tog fram mig så att jag fick visa de andra hur man gör, då känner man sig ganska tuff, smatidigt som jag ser i ögonvrån hur husse och matte växer av stolthet så att de nästan spricker. Det var jätte kul!!!

När kusen var slut och Johan tackade för idag så tänkte jag: wwwiii hooo nu får jag brottas med syrran (för så brukar det alltid bli...) ... just det hon var inte här nä... matte och jag busar istället en liten stund innan vi åker hem (pst Leah inte för att hon änns kommer i närheten av att vara så rolig som du... men hon e okej).

Inga kommentarer: