lördag 29 mars 2008

GRATTIS alla Pingla bebisar

Malin: Tänk att det har gått ett ÅR!!! Ett helt år sedan Wiveca ringde till mig och berättade att nu hade Enyas (Pingla) bebisar kommit. Vi var inte alls inne på att skaffa en hund igen vid den tidpunkten. Det ändrades snabbt kan jag säga. När valparna var ett dygn ringde Wiveca igen och sade att ALLA utom en hane var tingade. Det var då det hände, det knöt sig i hela magen och det gick som en elstöt genom hela kroppen på mig. Jag fick gråten i halsen, det bara exploderade, alla känslor! Nu hade han kommit min kille. Jag sprang ner till Robert och Dennis(de var på nedre delen av tomten) och berättade vad Wiveca hade sagt. Nu ska sägas att det är Robert och Dennis som hela tiden har velat skaffa en ny hund efter Ippon våran schäfer som hade varit död i 4:a år. Jag hade inte riktigt kommit över förlusten efter honom och kunde inte tänka mig en ny. Det fanns ju ingen som skulle kunna ta hans plats och så blev det oxå. Ruf har inte tagit Ippons plats utan han har tagit en helt egen plats på sitt alldeles speciella sätt. De fick typ 2 sekunder på sig att säga ja (för nej var inte ett alternativ) (ja gudarna ska veta om de änns fick 2 sekunder...he he) Jag ringde till Ingrid och visste inte riktigt hur jag skulle försöka få henne att acceptera oss som valpköpare. Jag försökte bara vara jag men medans jag hade ett enormt vulkanutbrått innom mig av känslor. Tufft!!!När väl Ingrid hade godkänt oss då var det en ooooooändlig väntan på att få träffa honom och sedan hämta hem honom. Nu ligger han här nedanför soffan och sover lungt efter en spännande dag på klickerkurs. Han ger oss fortfarande känslostormar av kärlek, stolthet och sååå mycket glädje som vi inte visst fanns. Alla tre är helt galna i honom. Vi vill alla vara med honom. Han är familjens mitt punkt allt utgår från honom. Jag förstår inte riktigt vad vi gjorde innan vi hade Ruf och vi har bara haft honom i 10 månader. Vi köpte en hund och fick en heeel familj på köpet. Hur häftigt är inte det. TUSEN TACK Ingrid!!! Jag kanske tjatar men för mig är det såå otroligt häftigt allt häftigt som kom med köpet. Familjen har utökats med Jessica Micke Leah och nu lilla Dexter. Ingrid Ettan Pärlan Marie Ecco Marie Ozzy Rufs farmor & farfar och många fler. Jag älskar att Jessica hela tiden utmanar mig att utvecklas som hundägare... Så det jag ville säga ett jätte stort grattis på 1 årsdagen alla Pingla bebisar...som håller på att bli stora... nä lite större... jag är så oerhört tacksam för att ni finns. Jag ska hälsa grattis från mamma Enya med!!!!

Millioner kramar Malin

Inga kommentarer: