torsdag 7 februari 2008

Nu e matte gla

Ruf: Igår så var matte och jag ute på 10 minuters promenad och det gick bra!!!! Matte säger att vi vet det med säkerhet nu på morgonen efter, om det inte går bra så är jag jätte stel och går lixom på klorna morgonen efter. Såå idag går jag på hela tassarna och swungar snyggt på min eleganta boxerbooody:) jiiihhoooo! Matte blir så lycklig när jag gör framsteg (ja husse och brorsan med, men matte lixom väsnas mest om det... gråter å såå).

Jag gör även framsteg med att fara högt och lågt i huset. Min kompis Lucas brukar ligga och sova uppe på ryggstödet på soffan. Igår antog jag utmaningen...om han kan så måste ju jag kunna. Jag förstår inte riktigt hur han gör jag glider ner heeela tiden, jag övade och övade men lyckade inte riktigt.

Det här är det bästa resultatet. Med brorsans stödjande hand så gick det lite bättre. Jag kommer att öva vidare och lovar att visa resultatet här.Bakom soffan har vi ett stooort fönster med utsikt över större delen av tomten och gatan. det är där allt händer har jag upptäckt så jag brukar även stå i soffan och titta ut. Igår var jag så här snygg när jag tittade ut:) det är många kompisar som går förbi där nere.

Brorsan tycker att jag såg ut som en liten valp på det här fotot men jag är stor i verkligheten... ha ha. Jag hade just spanat in brorsan har redo för en brottningsmatch... weeehhooo härr kommer jaaaaaaaag!!!

En lugn kväll hemma hos mig.

Inga kommentarer: