lördag 9 februari 2008

Byggare Bob

Ruf: Idag är det lördag men det betyder inte nödvändigt vis här i stugan att man är ledig... nej nej. Vi gick upp tidigt (09.00) åt frukost och sedan bar det av till ett ställe som heter Husexpo. Husse har ett uterum där som skulle möbleras. Förra helgen åkte vi runt till olika affärer och handlade.

Jag fick vara inne i uterummet (det lät roligt)... matte sade att jag fick träna på att hålla mig innanför fast dörren var öppen. Jag var jätte duktig, jag satt, stod och gick runt men jag gick inte ut. Husse och matte var jätte stolta över mig. Det kom förbi en jätte gullig tjej hon såg ut som mig i ansiktet men i en micro kropp (ja huvud med). Matte sade att hon är 2 veckor äldre än mig??? Hmmm men hon var ju så liten?? A då i alla fall så var det den enda gången som jag bara satte ut en tass... hon luktade ju såååå gått! Sen lekte vi på varsin sida av glaset och gissa vad matte sade då???? Jo: Ruf luuuugn! Jag blir såååå trött på henne, men jag gjorde som hon sade!!!

Det blev fint i uterummet, jag visar bilder sen. På vägen hem så hämtade vi upp brorsan, han hade sovit hos sin tjej. Nä vi kom hem till tomten så fick jag ett sånt lyckorussprall att jag bara sprang iväg från brorsan... ha ha Han fick ine tag på mig. Jag har varit ute på flera 10 minuters promenader nu och det går jätte bra så nu tycker jag att jag får busa och springa lite. Vi är inte heelt överänns om det i familjen men jag ska göra mitt bästa för att över tala dem. Ibland så lessnar jag och tar situationen i egna händer... tjjjohhhoooooooo!

Nu städar matte huset... jag älskar att hjälpa henne!!

1 kommentar:

Edvin sa...

Visst är det kul att städa. Jag brukar också hjälpa till så att det går rätt till. Speciellt moppen är min favorit. Jag har en utmaning åt dig brorsan. Kolla på min blogg så ser du hur du ska göra.

Slafs!