måndag 25 februari 2008

Måndag

Ruf: Idag hade husse jätteont i gipsfoten så han var tvungen att åka tillbaka till sjukahuset för att få ett nytt gips. Doktorn sade att foten så bra ut. Jag tyckte att det inte var någon ide att träna honom då. Han var lite trött när han kom hem.

Matte och jag gick ut på en kvällspromenad. Det var jätte mysigt! Jag tror att hon fortfarande tänker lite på att vi inte gick hem samtidigt från promenaden igår. Hon hade koll på mig hela tiden och hon tränade mig på att gå nära, komma hit och sitta kvar... Jag ska erkänna att jag hade liiite dåligt samvete så jag var snäll och gjorde som hon ville. Det som var kul var att hon var extra glad idag. Hon tjoade och skrattade. När jag slängde upp en kotte i luften så sade hon att jag var bäst i heeela världen... ja ni för står. Jag blir ju glad jag med då!!!

När vi nästan var hemma så sade matt: Det skulle inte förvåna mig om husse har hoppat upp för backen med extra benen för att möta oss tror du inte Ruf??? Jag gick och tittade ner för backen om jag skulle se honom när det rörde sig bland buskarna bredvid mig. Jag blev på min vakt, hoppade bakåt och började morra lite... men så såg jag att det var ju bara min tokiga husse, matte hade rätt han hade hoppat upp för backen!!! Matte har provat extrabenen och hon orkar inte hoppa från köket till vardagsrummet änns... vekling! Husse är stark som en oxe, han tycker att det är bra med lite armträning nu när han ändå måste ha extrabenen. Jag blev jätte glad över att han kom och mötte oss så jag började busa med honom. Jag visade honom att jag kan gå nära honom (då går jag mellan honom och ena extrabenet). Husse tycker att jag är sååå duktig!!! Aaaa matte med!!!

Leah hade skrivit på sin blogg om att jag ska få vara med och lära mig att söka på riktigt!! Det ska bli roligt!!!!

Inga kommentarer: