torsdag 21 februari 2008

Första tränings dagen hemma med husse

Ruf: Min husse är hemma nu som sagt. Idag har jag tränat honom i att ta det lungt i soffan. Jag måste säga att jag är nöjd med resultatet. Han har varit duktig! På eftermiddagen så var han tvungen att åka iväg för att fixa något på Husexpo. Dennis körde oss dit. Husse skuttade runt på extra benen och skötte sig ganska bra, han måste ju vara trött till kvällen så att han kan sova om natten. För att träna honom lite extra så biter jag i extra benen och försöker dra dem ifrån honom... he he han blir lite orolig då och säger: Ruf nej! Bara lite säger jag då!!!
När matte kom hem från jobbet så var det dax för mig att träna... attans jag som trodde att jag skulle slippa nu när husse är skadad. Hon är en träningsnarkoman. Sjukgymnasten sade att jag måste träna på att lyfta tassarna. Matte byggde en hinderbana i hallen som jag skulle gå över sakta. Jag klarade det galant för jag fick massor av beröm och matte blev sååå glad. Ni kan se foto på den nedan. Sen tränade vi lite annat bara för snart ska jag gå på fortsättningskurs hos Johan. Den kursen som Leah och Ozzy går nu. Sen var det dax för kvälls promenaden. Eftersom matte och jag hade läst på Leahs blogg att hon gick nära utan koppel och satt på vänta utanför pizzerian så gick vi till våran lokala Shellmack och tränade på vänta... När husse är med och vi går till Shell så brukar han handla och matte tränar mig. Han kan ju inte följa med nu så matte och jag tränade själva. Matte satte mig lös på vänt utanför och gick sedan in på Shell och handlade. Jag satt still som en annakonda innan hon anfaller. Jag vågade nästan inte andas förrän matte kom ut igen för jag tyckte att det var så kul. När matte kom ut och sagt varsågod så kramade hon mig och sade att jag är bäst i världen (pst det har Johan lärt henne att hon ska säga till mig när jag är riktigt duktig, hon brukar även säga det till husse och ibland även till Jessica och Leah har jag hört??) sen fick jag en korv (det har husse lärt henne). när vi kom hem hade husse hoppat ner ut på tomten för att möta oss. Han är duktig!!! I morgon ska jag ta honom på en 2 minuters promenad i koppel!!!!
Husse och jag i soffan, ser ni foten
Jag brottas med husse

Jag fick äntligen pussa och gosa med husse igår när han kom hem


Här är hinderbanan som matte byggde i ordning för att jag ska träna på tasslyft (vi stal husses extra ben)



1 kommentar:

Edvin sa...

Myspys att husse är hemma igen. Ni ser ut att ha det jätteskönt i soffan. Visst är det som bäst att ligga där då...när någon tvåbening gör en sällskap?

Vad rolig din husse måste se ut med sina extraben, ungefär som en robot:P