onsdag 20 februari 2008

Bara så att ni vet

Ruf: sååå är min tvåbenta pappa hemma nu igen!!!!! Jeeehhooooooo!!!! Idag var jag tvåbenings mamma och brorsan Dennis hos min sjukgymnast. Hon klämde och drog i mina framben (de som är opererade). Jag blev sur som bara den på henne så jag testade något jag aldrig har testat: jag morrade... ända i från magen sen smackade jag med läpparna, som om man gör en släng puss utan att ha saliv i munnen. Det fungerade för hon slutade. Hon sade något till matte om munkavel. När hon kom tillbaka så satte hon ett tyg snöre runt min mun. Hon var skakig på handen och hade bråttom så hon knölade till mina läppar och jag fick ett band rakt över ögat som skulle vara mellan ögonen. Jag tänkte ahaaa är jag så farlig?? Mamma och brorsan höjde på ögonbrynen och undrade vad hon höll på med. Var hon inte van vid hundar eller???? När de hade rätat ut mina läppar så att jag kunde andas igen i hålet i mitten så klämde hon och drog i mig igen. Jag morrade lite igen men det hade ingen effekt nu så jag fann mig i det. Sjukgymnasten tyckte att det så såg bra ut och vi fick beröm. Sen fick jag gå i kallt vatten??? Till viken nytta???? Mamma och brorsan hejade glatt på och jag tänkte. Det HÄR tycker jag inte är roligt men jag gör väll det för eran skull!!! Bara så att ni vet. Efteråt fick jag durscha och ¨blev masserad. Hon kanske inte var så dum ändå den här tjejen. Innan vi gick hem så fick jag godis!!!

Dennis löft in mig i sin fina bil och där somnade jag snabbt som om någon släckte lampan fast det var mitt på ljusa dagen. När jag vaknade igen så var vi utanför ett stor hus... jag var lite nyvaken men var det inte Pappa som kom hoppandes där??? Han hade två extra ben. Jag blev såååå lycklig men jag fick inte hångla med honom förrän vi var hemma. Jag pussade och brottades med honom som aldrig förr. Nu e jag en lycklig hund!!! Imorgon ska jag börja träna husse. Bilder kommer snart!!

Jag vet att jag inte kan bestämma mig om de är mina tvåbeningar eller mamma & pappa eller kanske till och med husse och matte. Summan är att de är min familj och här flödar det kärlek i stora lass!!!

2 kommentarer:

Edvin sa...

Munkavel!?! Du måste sett bra farlig ut om du blev försedd med en sån:) Hur lyckades du med det, du som är snällheten själv menar jag? Lät inge vidare det där med vattnet men jag har hört att det ska vara rätt kul att simma i en sån där bassäng så håll ut!

Pussa extra mycket på husse från mig.

Leah

Anonym sa...

Stackars Robban!
Men skönt att ni är tillsammans allihopa nu.
Ha det så bra!
Ruf o Robban.... Krya på er! :D