fredag 25 januari 2008

I dag är jag mest snickarfruga...

Ha ha jag har fått 2 inlägg. Det här är ju hur kul som hälst!!!! Tack Jessica & Micke:) det är typ bara ni som vet om den!

Min snickrande make är på kurs i Halmstad denna helg. Jag fick följa med som snickarfruga. Vi ska bo på Hotell Tylesand i natt. Ni vet... Per Gessles!!! Jag är just nu i biblioteket på hotellet och sitter och filar på min blogg :) ha ha det känns så kul.

Jo så här är det! Maken är på kurs och jag ska vara med efter lunch så nu på förmiddagen så tänkte jag vara på hotellrummet och sitta och lägga in kort och fixa med bloggas. Men tji vad jag fick på näsan. Man får inte komma in på hotellrummet förrän 15.00. Efter frukosten på hotellet inne Halmstad (där vi sov första natten) blev jag misstänkt bubblig i magen... Ensam och övergiven i Halmstad och dessutom magsjuk!!! Kan det bli bättre??? Jag som skulle vara lyxhustru. Som tur är så är det jätte trevlig personal på Hotel Tylesand så jag fick sitta i biblioteket och koppla upp mig på deras trådlösa nätverk. Men först stoppade jag ner en toarulle i ryggan och gick en långpromenad utefter strandpromenaden. Det regnar och blåser halvstorm, men det var riktigt uppfriskande kan jag säga. Det var som om stormen blåste bort alla magåkommor:) Ja just nu i alla fall.

När jag stod ute på udden där det blåste som mest så trodde jag nästa att jag skulle blåsa bort. Skummet yrde och vinden slet i mig, då fick jag lust att vråla Ronja Rövadotters vår skrik... ja eller mitt januari skrik sååå det var vad jag roade mig med där ute på udden. Det var ju ändå ingen som hörde mig. På vägen tillbaka så gick jag igenom ett område med små sommar hus. Det var lite kusligt faktisk. Alla hus var igenbommade. Allt var undanplockat. Det slog mig att om någon skulle röva bort mig och gömma mig i (inte för att det skulle intressera någon) ett av husen så skulle jag aldrig bli återfunnen. I det dystra vädret så blev det ännu mer kusligt men ändå mysigt på ett konstigt sätt. Skumt!!

Oj nu är jag sen!!!

1 kommentar:

Edvin sa...

Jag vill också stå på västkusten i slitande vind och skrika Ronja-vrålet! Vilken urhärlig start på helgen...och smart tänk där med toarullen:P