fredag 11 juni 2010

Skolavslutning i Onsdags

Malin: Som jag trodde så missade jag att ta med kameran till Idas skolavslutning. När jag kom hem så upptäckte jag att den var urladdad... suck!

Hur eller hur så var det inte igår jag var på skolavslutning. Det var jätte mysigt. Ida stod på scenen och sjöng tillsammans med andra barn. De var verkligen duktiga!!!! Ida hade lite fjärilar i magen innan mn hon klarade det jätte bra!!

Sen kom Freja och Farmor hem och hade fika race hemma med Ruf och mig. Jag gjorde i ordning Rufs årliga badbasäng, en uppblåsbar. Efter jag blåst mig blåååå i ansiktet så var det skönt att fylla i vatten med slang. Vi har inte haft fungerande vatten utomhus förut:) Om vi inte hade haft vatten ute nu så hade det nog inte blivit basäng iår är jag rädd för jag kan inte bära kannan full med vatten längre!

Igår torsdag så var jag och fick min nya medicin via dropp. Först var det en massa provtagningar och undersökningar och sedan dropp! Nu får vi se hur det fungerar. Än så länge är jag inte så imponerad. Det känns som om jag har backar ett par månader och har onadre än vanligt men inte så ont som jag hade för ett tag sedan. Här ska jag kanske förklara att mitt sjukdoms liv är indelat i före och efter kortisonet. Innan var jag ett paket efter var jag ett mer rörligt paket:) Nu idag känner jag mig mittemellan!! Sen är det lite jobbigt att äte en medicin för att skydda magen och ett annat för att skydda levern. En bromsmedicin som jag får är samma som de tar när man har canser... såå om jag får canser så äter jag redan medicinen ha ha. Näääraa men det är inte samma mängd, har man canser så äte man typ 100ggr högre dos men ändå! Det känns lite tufft vissadagar men andra så är det ok!! Jag såg en bild igår på sjukhuset på reumatismnder på en tant som bara hade knölar och krokar. Jag kände hur magen vände i
sig ut och in. Jag vill inte ha såna händer... då måste jag äta medicinen...
Men om du ställer mig frågan om jag är frisk så svarar jag: JA!

Det är min grund känsla i mangen!!!

Inga kommentarer: