torsdag 6 augusti 2009

Hur är folk funtade?

Malin: Nu när jag har semester så kör jag bil väldigt mycke mer än annars och har upplevt saker som får mig att undra hur människor egentligen är funtade. Min amatörs diagnos är att vissa inte har många vakna celler i värmen!!!

Jag åkte bakom en kille som var ute och åkte motorcykel. Den bullrade härligt. Han körde inte farligt eller vanskligt alls. Inne i sin trädgård står en gammal (?) bitter gumma och vattnar sina blommor med sin vatten slang. troligen så tycker hon att motorcykeln låter för mycket så hon tycker att hon har rätten att vrida vatten slangen mot killen på mototcykeln och ska kyla ner honom. Han vinglade till men ramlade inte det var tur det. Jag blev så galet arg. Ska man inte vara rädd om varandra???

En annan gång så stod jag i kö, skulle ta bilen till jobbet. Inne tunneln när alla bilar står stilla så åker av förklarliga skäl mototcyklarna mellan bilarna och kommer till jobbet betydligt tidigare. Då var det en taxi chufför som tyckte att han hade rätten att svänga ut mot motorcykeln så att han nästan hamnade i min lack??? Idiot!!! Det är väll bara att ta motorcykelkort själv och köra folk på motorcykeln om han vill komma fram fortare. Det är inte motorcyklistens fel att vägverket väljer att laga vägarna så att det blir timms långa köer.

En liknande grej hände senare men när bilen svängde ut mot killen så ramlade han och slog sig ordentligt plus att motorcykeln gick sönder. Är inte det ett brott?? Bilisten orsakade en olycka och hade inte mage att stanna och se hur det gick med killen. Nu var det inte så farligt han kunde resa sig och åka vidare med sin tillknyckade motorcykel med ömmande kropp och skrapsår, men va faaaaan det hande kunnat blivit värre!

Tänk för fan på hur ni kör och uppför er i trafiken. Man ska vara rädd om varandra även om man blir irriterad på andra så Måste man tänka på att det är med liv och död som insats man ger sig ut i trafiken. INGEN vill ha en annans död på sitt samvete!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där! Jag håller med.... det finns många galningar i trafiken! Kanske ett körprov vart 10:e år vore nåt?! :P haha... uscha! Undras om man skulle klara det?! :D
kram på er! Pussa Ruf från mig och Ozzy! <3