onsdag 4 februari 2009

Kan man lite på frisörer???

Malin: Jag min dumma %¤#&/" nöt bestämde mig för att gå och klippa mig idag. Jag har våndats och skruvat mig i mitt skinn för denna dag. Men idag var det så illa att vild desperation tog över (jag hanterar fortfarande inte mina känslor så bra än). Sedan ett tag tillbaka så har jag en kort frisyr som min kära syster har klippt. Hon är frisör och en av de absolut bästa i mina ögon. Jag behöver inte säga så mycket till henne hon bara klipper och jag blir nöjd, sen vet hon att envisa syrran går ändå hem och gör om frisyren såå hon bara låter håret vara. Ger mig några tips på vägen, som jag ändå inte kommer ihåg när jag kommer hem men ändå!!!! NU är hon mammaledig och vill verkligen vara det!!!! Det är ju bara att acceptera (med klump i magen).

Förut så klippte jag mig på ett ställe nära jobbet. Idag ringde jag (djärv som tusan) dit och bokade tid(var aldig riktigt nöjd). Travade dig förväntans full och glad och tänkte det här kommer att bli jätte bra!!!!

Jag fick sätta mig ner och vänta för hon som skulle klippa mig var ute... eller hade inte börjat eller nått... ja ja hon kom och jag fick order på ett kläm käckt sätt att sätta mig i hår tvätten. Väl i stolen så började behandlinge, jag tror att jag numera vet (så nära man kan komma utan att verkligen göra det) hur det känns att köras i sentrifugen. Så till stolen, ryck och slit och hej och hå. Måste säga att jag under hela tiden, rätt road, önskade att jag hade videokamean med mig. Tänk vilken bra film på YouTub det skulle bli. Den skulle heta " stackars tant misshandlad av frisör men ganska glad ändå". När nu klippningen var över så övergick vi till prosessen då håret skulle fönas och stajlas. Om hon inte var försiktig förut så blev det inte bättre nu ska jag säga!!!! Först fick jag gucka och blev fönad, det ganska bra så jag trodde jag var klar... sen skulle jag fönas med borste... aaa ändå så att man inte behäver skämmas när man åker bussen hem... men sen åkte en jävla plattong fram, och vad den skulle göra i mitt hår det fattar jag inte. Hon slet och slet i mitt stackars håår.Nu blev håret spikrakt, torrt och frissigt. Kommer ni ihåg Birgitta Andersson när spelade Hedvig, ugglan på taket, hon sjöng "... kom och skriiiiiv mig det på nääsan" Näsan var lite Pinoccio betonad?? Så
ser jag ut fast kortare sen ser det ut som om någon har gnuggat en balong... Är jag nöjd???? Troligen inte!!! Det tragikomiska att jag med mitt dåliga minne kliver ut från salongen och promenerar iväg efter ett tag undrar jag varför folk tittar... ja ni förstår!!! Fotoförbud ett tag framöver!!! ...och kanske utgångs förbud!!! Lyllo Dennis han måste ha hjälm på jobbet. Jag får nog helst inte det... Jag måste nog hård sminka mig om jag ska gå ut med Robert för annars tror folk att han är ute och går med en farbror med frisst hår...


...flera timmar senare


... för att eliminera bud givning mellan olika paparazzie fotografer som jag sett smyger utanför i buskarna så väljer jag att lägga ut eländet själv!! Ord är överflödiga!!!

Inga kommentarer: