lördag 10 januari 2009

Lugn dag... not

Malin: Just nu sitter familjen och tittar på en film. Den heter " Saw 5". Den är blodig och läskig så jag greppade min dator med darrande händer och satte mig för att blogga. Jag känner att jag inte riktigt kan släppa filmen ändå. Jag sitter helt irriterande och frågar: meh varför gjorde han sååå?? Vad göööör dom?? Dennis blir inte så glad av det :) he he. En mammas roll är att ge sitt barn erfareheter eller hur?!

Idag lovade jag min faster at jag skulle ta det lungt men jag lyckades inte så bra. Jag har städat och tvättat och varit på lång brakare med Ruf. Vi träffade en jakt labbe på hundängen som Ruf lekte med. Sen var det dax att gå genom skogen hem... ha ha. Inte så jätte mysigt i skymning och Ruf ställer sig och pointar utt mot skogen. Då går pulsen upp en aning. Det bor en bäver där och jag vet inte om det var den Ruf hörde men stegen blev lite snabbare i alla fall. Det var full måne och den speglade sig vacker i vattnet men jag kunde inte riktigt njuta förrän vi kom ut ur skogen och Robert mötte oss...

Idag har jag varit arg! Det går fortfarande att kontrollera så det är ingen fara.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi tycker att du är jätteduktig som kämpar mot nikotinet. Heja Malin! Du klarar det.

Hoppas att allt är bra med er annars och att ni haft det skönt över jul och nyår.

Sally hälsar lite extra till Ruf;-)

Ha det bra!

/Sally och Emelie

Anonym sa...

Vi tycker oxå du är superduktig! Det går över... efter 2-3 veckor är det värsta över. Hejjja! Hejja!

Du klarar det gumman! Du är stark och envis och har en familj som stödjer och står ut med ditt oberäkneliga humör :D

Stora kramar,
Marie