fredag 17 oktober 2008

Sorunda City!

Ruf: I lördags var matte och jag äntligen och hälsade på familjen Tullbärsen ute på ett av deras underbara landställen. De är lyllosar för de har TVÅ helt galet ap mysiga ställen. Nu var vi hos Leah och Dexters tvåbenta mormor. Där bor även Blessie och flera ståltassar. Det bästa av allt var att det finns hur mycket skog att galoppera i!!

Dexter fick tyvärr inte följa med på promenad men Jessica Leah Blessie matte och jag tog en riktig lång brakare. Mitt ute i skogen så hörde jag att matte och Jessica började prata om att nu var de vilse och att det fanns vildsvin i skogen där vi gick. Det var ganska roligt att se mattes min när Jessica sade det! Hon blev ganska skärrad kan jag säga. Jag vet att om hon skulle orka och få bestämma så hade hon lyft upp mig och börjat springa för allt vad hon är värd...ha ha som tur är så är Jessica mer av det coola virket!!! Hon lugnade matte och sade att om vi klappar händerna och för oväsen så hör de att vi kommer då håller de sig undan. Matte har nog dessutom glömt att jag och Leah har förfäder som kunde fånga BJÖRN!!! Vad är då ett litet vildsvin??? Föra oväsen är matte hur eller hur bra på så det roade hon sig med. Jag Leah och Blessie började kolla av marken runt om oss och det var lungt. Inga vildisar i närheten! Vi försökte visa matte och Jessica i vilken riktning vi skulle gå för att komma bort från vilse, vi lyckade till slut men de är ganska envisa på att gå i alla möjliga rikningar utom den rätta. Vi tyckte att det var roligt vi var ju tillsammans och ute i skogen.

Allt gick bra och tillslut kom vi hem. Hemma var Dexter och jag passade på att mysleka med honom en stund innan det tyvärr var dax att åka hem.

Tack Fam Tullbärsen för en ruggigt mysig och spännande dag!!!!!!

1 kommentar:

Edvin sa...

Tack själva!
Det var skiiiitmysigt att ha er där ute. Hoppas det blir massor av fler gånger snart, snart, snart!

Buffel och puss
Leah