torsdag 30 oktober 2008

Regn jacka

Ruf: Nu på kvällen när matte och jag skulle ta vår kvälls promenad så tyckte matte att det var dax att inviga min regn jacka. Det var kallt båsigt och enorma regndroppar i millioner som bara vräkte ner som dankar. Jag var tacksam över min jacka. Den har gosig fleece på insidan, mmmmys. Jag sprallade runt som adrig förr. Jag konstaterade att regn jackan verkligen var bra mot regn uppifrån...

När vi kom till sjön så simmade änderna ute i vattnet. Jag bestämde mig för att joina dem !!! Jag stoppade in kottarna i öronen (för matte ylade nått om att jag inte skulle bada) occhhh piong så var jag ute i vattnet. Det var kallt och rätt djupt. Fågel skrällena simmade ut ännu längre så jag kunde inte busa med dem. Jackan värmde inte ett skvatt kan jag be att få meddela...

Så mitt tips är: Bra att ha jacka om man inte badar!!!

Inga kommentarer: