fredag 4 juli 2008

Varmt

Mamma och jag spelar fotboll i Hamra. Det är fjong i mamma?!

Ruf: I går vaknade matte 06:30 (på semestern) och tyckte att vi skulle gå ut på lång promenad innan det blev för varmt. Hon e galen, jag är morgontrött så att det tjongar i Kina alla dagar. Men matte fick liv i mig på något sätt och när husse hade åkt till jobbet travade vi iväg. Det var ganska skönt ändå. Vi stannade på hundängen och tränade lite (eftersom jag har sommarlov så har vi inte tränat så mycket) medans vi sms:ade till mamma för att kolla om de var vakna och ville hänga med sen gick vi bort till sjön och badade. När vi inte hade fått svar från mamma på 30 minuter så gav vi oss av in i skogen för nya äventyr. det var kottforskning, ännu mera bad och race. Det var riktigt härligt, vi träffade många andra hundar och tvåbeningar som oxå var ute och promenera. Det var mest små bjäbbisar så jag hade ingen lust att hälsa. Jag tycker inte om skälliga och bjäbbiga hundar. Jag måste fnysa och skaka av mig obehaget efter att ha träffat en sån hund. Fattar inte riktigt meningen med att de ska hålla på att skrika och jävlas bara för att man möts på stigen i skogen... suck!!! Många har tvåbeningar som oxå skriker:tyst...tyst sade jag... AAAAMEN TYST!!!! och rycker i kopplet. Inte undra på att hunden skriker: jag e tyst snaaart efter att den farliga hunden har gått förbi. Jag blir rädd när du drar i kopplet husse. Men tvåbeningarna fattar inte så de rycker och skriker... fattar ni att jag måste skaka av mig obehaget??? Det är så matte skakar av sig med:)

Aaa just det!! Jag valde rubriken varmt idag bara för att det är såååå härligt att ligga under äppelträdet och sova. Vinden letar sig igenom pälsen, en skål med kallt vatten står innom slurp håll...ahhh är man livs njutare så heter man Ruf!!!

Vet ni??? Nä inte än... ha ha. Idag när matte och jag var på lång brakare så hade hon minnesförlust tror jag. Matte drabbas av det ibland. Istället för rejäla promenadskor så hamnade hennes flipp flopp på hennes taniga tassar??????? Hur smart är det då att gå i skogen???? Inte alls kan jag säga, särskilt inte om man verkligen just idag träffade: SNOK, HUGGORM (visserligen död... ja ja) och en simmande bäver??? Hon skulle ju ha haft pansar skor på sig!!! Hon e rädd och lite hispig med så därför tycker jag att hon e lite smått i det blå när hon inte har rätt skor.... Men nu till bävern jag måste bara berätta den galna grejen. Om ni har läst min blogg förut så vet ni att jag och matte hörde den plaska vi tre tillfällen under samma promenad för inte så länge sedan. Det var oxå en fredag vid 21-tiden. I dag när jag stod i vattnet och letade kottar så kom han simmande rakt emot mig??? Matte såg honom när han var ca 1,5 meter ifrån mig. Hispan i henne vaknade och hon skrek: Ruf kom, Ruf kom, Ruf kom... ja ja jag kom ur vattnet lite lungt så där. Bävern verkade ju vilja hälsa då kan man ju inte vara otrevlig men matte ylade så hon vann denna gång. Han tyckte att jag var tråkig så han vek av och simmade iväg. Matte försökte ta kort med mobilen men hade inte batteri så det räckte... ödet??? Ja troligen!!! Bävern visst om det för han simmade såå lungt iväg från oss såå...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va, har ni sett bävern? Du får väcka oss så följer vi med ut tidigt! Halv sju? Buääh, kanske.. :) Läskigt med huggorm!