onsdag 30 juli 2008

Dexter

Ruf: I går kväll var jag ute på tomten och mös i största allmänhet när jag plötsligt såg att Jessica hade stannat bilen utanför tomten. Weeehoooo tänkte jag vad kul att träffa syrran och Dexter. Det var bara Dexter som kom??? Jag blev lite fundersam. Jessica berättade att Leah har tjejveckorna (lingon) tvåbeningstjejer har en vecka i månaden men fyrbenta tjejer har ca flera veckor i rad men bara tvågånger om året. Vilken kurs med kurt det blev då... ha ha. Jo så det var bara lillbus som kom. Det visade sig att han den lille rackaren skulle vara kvar hos oss ett par dagar. Så efter att ha luktat av varenda millimeter på honom så lekte vi och hade kul. Matte jag och Dex gick en låååång promenad och mot slutet mötte husse oss. Husse hade gömt sig så plötligt sade matte sök husse, jag satte upp nosen i vädret kände in väderläken och piong så for jag rätt in i mörka skogen och hittade honom på direkten. Husse och matte plev sååå stålta och glada att det blev tjo och tjim. Dexter och jag gick och lutade oss mot varandra resten av vägen hem. Ganska mysigt att ha honom för mig själv måste jag säga.

Matte tycker att vi är lika som bär hon sade skrattande till husse när vi kom hem: Robert nu har vi inte bara en Ferdinand utan två här på tomten... och det är något bra har jag fått lära mig:)

Jag har inte berättat att efter att mamma åkte hem efter att hon hade varit här i en vecka så tog det exakt 48 timmar så var det dax för mig att bo hos henne i en vecka. Husse och matte skulle åka stålfågel till Kreta. Hur kul var inte det att få pussa och gosa med mamma, mormor och morfar i en heeeel vecka. Paradiset vill jag lova. Jag sov i sängen... alla flyttade på sig så jag hade gått om plats hi hi. Vi träffade massor av fyrbenta kompisar, var i skogen och hade livets glada dagar vill jag lova.

Och nu har vi lillbus här vilken hundsemester detta är!!!!
Återkommer med bilder så fort som det är dax:) he he

Inga kommentarer: