tisdag 17 juni 2008

Såå jäkla kul att komma hem idag!!

Ruf: Idag när jag och husse kom hem så tog det typ 4 sekunder sen kom Leah & Dexter med tvåbeningar. Hur jäkla roligt som galenheten själv!!!! Vi lekte och brottades och gosade och kramdes. Mitt i allt roligt så upptäckte jag att matte hade visst oxå kommit hem så då måste jag bara pussa på henne en sekund. Micke lekte med oss. Tan tog min fotoll och busade med mig och dexter var inte sen att vara med och leka. Lillskiten är inte så liten längre. När han hoppade upp efter bollen så fattas det bara ca 1dm (skickligt av mig att både leka och hinna måtta va) så är han lika lång som mig. Jag fattar inte hur Dex o Leah alltid hittar mina skatt gömmor på tomten. Jag har ett par goda köttben som jag har lagt undan på olika väldigt hemliga ställen så att de ska ligga o bara goa till sig. De hinner inte mer än in innan för grindstolparna förrän de har varsit ben i munnen. Sen hittar de dem på löpande band. Det gör inget det är ganska roligt!! jag får stoppa undan dem när de åkt hem men jag brukar spara ett som jag känner är moget!!! Det är det bästa jag vet att ha de två hemma hos mig. Leah och jag busade med ett av benen vi tar varsin ände och sen kan vi gå runt på tomten och bara vara eller så turas vi väldigt rättvist om att ha benet och jaga varandra så att gräset ryker. Husse tog fram min gröna slang och Micke och jag kampade tills Micke var helt slut he he sen tog Leah över. Jag e stolt över syrran hon e stark... ja Micke med men Leah är mindre än mig till storleken men hon har en vinnar skalle. När Leah tog paues för att gnaga på ett ben eller så då lekte Dexter och jag själva och hade skit ;) roligt!!!!

Tvåbeningarna i familjen Tullbärsen (som vi numera kallar dem) var väldigt trötta idag så det blev inte så sent. När de åkte hem så gick jag husse matte och DENNIS med cyckeln på promenad. Slut som jag var efter all lek så var det lite jobbigt att hänga med Dennis men det var så roligt att jag inte kunde låta bli. Jag hittade ett litet vatten hål som jag lade mig i och drack vatten det var så skön att svalka mig.
Jag fick en korv och mer vatten på macken så då orkade jag lite till ha ha


Dexter hittade mitt gris öra
Komigen Micke kasta bollen
Han e lång lillskiten
Hon e stark syrran min
Hej då familjen Tullbärsen
Brorsan använder inte gärna fram decket det slits väll då
Vatten hål
Vatten
Mattes killar
aaahh mer vatten

Inga kommentarer: