onsdag 4 juni 2008

Min egen pool!

Ruf: Det är sååå varmt att husse tyckte att det var dax att jag skulle ha min aldeles egna pool. Matte berättade att tanten i leksaks affären tyckte att de var lite konstiga när de frågade henne om det fanns en pool som tål hundar?? Har ni någon som är i hård plast?? Den ska helst inte går sönder på en gång??? Hon trodde inte sina öron. Menade dessa tvåbeningar allvar??? Det gjorde de verkligen!!! Efter noga övervägande så blev det en uppblåsbar i alla fall för utbudet var torftigt och ett krav var att jag skulle kunna hoppa i och ur själv. Det fanns större men då hade de varit tvugna att lyfta i och ur mig. Matte tycker att det räcker med att hon måste lyfta i mig i badkaret när det är dax för stor skrubb!! Väl hemma så insåg husse att han skulle få syrebrist en månad om han blåste upp den så han åkte till macken och blåste upp den. När han kom hem så fyllde Dennis den med vatten. Jag var med och inspekterade det hela så att inget gick fel. Jag var lite fundersam först. Undrade vad jag skulle göra med den. Dennis är världens bästa bror så han visade mig hur jag skulle göra. Han kastade i leksaker och jag hoppade i och tog ur dem. När jag hade klarat av att få tag i bollen så fick jag ett sån där glädje fnatt i heeela kroppen hoppade ur och racade runt. Dennis kastade i en annan boll. Då tog jag världens sats sprang fram till poolen tvärnitade vi kanten och klev försiktigt i och lekte lungt. Matte skrattade och sade: Det där skulle vara Mamma Enya eller Leah. De skulle ha racat i poolen och sen skulle den vara ett minne blått!! Mormor har berättat att mamma hade en sån här pool och den var hel i MAX 5 minuter. Min är fortfarande hel och den är flera timmar gammal nu...
Farmor var här och hälsade på. Jätte mysigt tycker jag. När jag hade badat ett tag så satt jag med farmor på "rövar bordet" (det liknar Ronja Rövardotters bord, det är lika långt ialla fall) och fick godis. Farfar var och jobbade!! Han jobbar natt som Jessica. Sen gick matte och jag på en lång promenad. När vi kom hen tog jag mig ett kvälls dopp ha ha!!!! Nu e det sommar!!!!!!!!!!!!!!!


Min boll??
Vad gör Dennis nu???

Ahhaaaa det var sååå han tänkte


Tiiiioooonggg!!!!
Jag duttar på bollen med tassen så att den guppar upp och ner
Jag kollar om Pluto och Terry vill komma över på ett dopp... de ville inte det...
... så jag mös med farmor isället
... och pussades

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha! Vilken fin present. En egen pool! Det skulle vara himla kul att se minen på tanten i leksaksaffären;-) Den frågan hade hon nog aldrig fått förr...hihihi.

Kanske ska säga åt min husse och matte att jag också vill ha en sådan.

Vad synd att ni inte kunde vara med på "kusinträffen" förra veckan. Men vi ses väl på Fårö om inte förr. Ha det så bra!

Hälsningar från Kusin Sally (familjen hälsar också)