lördag 24 maj 2008

Vattengympa

Ruf: Idag hade vi vattengympa/miljöträning. Vi tog bilen till ett mysigt ställe i Tyresö där de har en sandstrand och är långgrunt. Jag galoperade friskt i vatten kanten. Även har fanns en intressant pinne som låg och guppade längre ut så efter ett tag så vågade jag mig ut på lite djupare vatten. När vi hade som roligast så blev det ännu roligare!! Husse och mattes gamla granne från förr i tiden när jag inte var född kom promenerande med sin 7 åriga Dalmatiner hona. Jag blev helt galet apglad och skuttade det allra gladaste jag bara kan... vet ni vad hon gjorde då?? jo hon visade tänderna morrade och sprang efter mig. Ha ha jag var snabbare än henne... Jag kom på att även det kunde vara en rolig lek. Jag sprang förbi henne och retades lite och hon sprang efter mig. Sen sprang jag förbi henne och stänkte vatten he he då fick hon fart under tassarna. Så höll vi på till hon nog till slut tyckte att jag var lite charmig illa fall??? Hennes matte tyckte att jag var helt galet charmig ialla fall och ibland så är det ju tvåbeningarnas åsikt som väger tyngre... tro det eller ej men matte hade inte kameran med så bliderna är tagna med mobilen. Därför är inte Nellie (som hon heter) och jag inte med på samma bild för mobilkameran reagerade inte så snabbt sade matte och morrade. Nu ikväll såå blev det storbad och skrubb. Imorgon bär det av till Österbybruk för utställning. Hoppas att det går bättre än i Lerum!!!

Sist men inte minst GRATTIS PÅ MORSDAG MAMMA ENYA!!! Hoppas du tycker om presenten. Älskar dig något oerhört mycket. Saknar dig som en tok!!! Grattis till matte med:)

GRATTIS ALLA PUMA BEBISAR på 1 årdagen imorgon den 25:e maj 2008!!!! Lite extra grattis till Ozzy och Tisla eftersom jag har träffat dem...

Weeehoooo
Ha jag fick tag på pinnen, tro mig den var låååångt ut i vattnet

riktigt roligt det här med vatten. Mamma Enya ska lära mig simma sen i sommar


Jag kan doppa ansiktet med
Nellie
Jag pinnen och stranden...ja och två skuggor:)
Jag och min skugga... he he

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rolig typ du hittade på stranden! När jag var i din ålder hade jag en lagotto-polare som jag retades med.. Boxade och tacklade honom i sidan så att han morrade åt mig. Det var livat det! Värsta kul, fast han blev rätt suuur! :( Hehe ;)

Anonym sa...

Tackar för grattiset. :) Matte hade dessutom hört att det gått bra i österbybruk jue, så massa grattis tillbaks får väl vara på sin plats. :)

Boxerpussar

PS Oj oj, var det mors dag.... hmm, får la pussa på 'na idag istället då för att bitas i bakhasorna...