fredag 25 april 2008

Kurs och kurs sen fick jag leka med Leah

Ruf: Egentiligen behöver jag inte skriva mer för Titlen säger allt och det som var heeelt galet roligt var att Leah kom till Kursavslutningen hos Johan.

Vi var på första lektionen av Tävlingslydand igår kväll. Det var jättespännande. Massor av nya kompisar som var där och sen kom Leah weeeehoooo, syrran!!! Hur kul var inte det då! Men eftersom det var kurs så fick vi inte leka. Kursen var nere i ett garage. Jag hade full fokus på syrran och de andra hundarna heeeela kursen och framför allt fokus på syrran!!! Aaa hej matte jag vet att du e med, men var e syyyyrrran??? Där står hon och Jessica bakom bilen och tränar. MATTE stööör mig inte du säger ju att jag ska focusera mig och det har jag gjort nu!!! Aaa det var den typen av tankar som jag jobbade stenhårt med under hela kursen. Matte var inte så nöjd???? Hon är så grinig ibland!!!

Vi hoppade in i bilen lite tidigare från kursen och iväg till Johan. Dit kom vi några minuter sent. Blondi (schäfer kompis) blev jäkligt irriterad på mig för att jag kom försent. Då trodde Johan att hon inte tycker om mig??? Misstörståndens afton tror jag. Vi är dödspolare! Där blev jag stolt över matte för hon hade tolkat situationen rätt!!!
Det sisita vi gjorde var att vi fick gå upp i en skogsdunge och bli släppta. Först var det inte så kul för två små skitar (skämt) nafsade mig i pälsen. Jäkligt obehagligt måste jag säga så jag sprang till matte så fick hon ta bort de tusen nålarna:) Sen fick jag leka med Blondi och Benson. DET var jättekul. Blondi är lite väl tjafsig mot Benson tycker jag bara. Jag leker gärna med dem båda!!!
När vi hade sagt hejdå till alla så sade husse: Titta vem som är däär uppe dåå!! Å det ska jag säga gått folk DET VAR VÄRLDENS BÄÄÄÄÄSTA SYRRA!!!!!!!!!!!!! Helt galet roligt att hon kom hiiit!!! Vi tog världens sats och bara tömde alla lycka i hela kroppen. Ni anar inte hur härligt det var!!! Jag han se att matte blev typ lika glad över att se Jessica. När vi hade lekt en stund så kom Johan upp på kullen till oss där vi stod. Ni skulle ha sett Leahs min när hon såg Johan. Hon blev som en kanonkula som bara sköööt ut ur kanonen...piong...rakt på Johan och sen hälsade hon som bara en galet glad boxer kan. Det finns ingen tvåbening som hinner med.

Jag hade faktiskt lite energi när jag kom hem så att jag orkade leka med Dennis med!!! Härligt!!!

Inga kommentarer: