tisdag 15 april 2008

En dag i trädgården

Ruf: Idag har husse och jag städat på tomten vi har krattat löv... eller husse krattade och jag skulle hjälp honom att dra krattan fram och tillbaka. Husse tyckte att det var liiiitttteee jobbigt med en boxer i andra änden av krattan plus alla löv, men jag tyckte at det gick hur bra som hälst. När vi var utmattade av det så började vi att bygga staket vi hann inte klart idag. Vi ska fortsätta imorgon tror jag. Husse hade typ en million roliga pinnar som jag kunde placera vart jag ville på tomten. Han såg lite trött ut bara så jag blev orolig att det gjorde ont i foten, det kan ju inte ha med mig att göra... Husse e jätte duktig han har inte gips kvar på foten utan nu tränar han upp foten. Han kan gå korta streckor nu. Sedan ett par dagar så använder han inte änns kryckorna. När Dennis kom hem så vart det stora lekstugan. Vi hade jättekul!!! Vi sprangrunt och Dennis jagade mig, vi brottades i gräset. När matte kom hem från jobbet så var jag helt slut, det är jobbigare med tomt än man kan tro men det är kuuuuuul. När vi har staketet klart så säger matte att jag kan vara ute själv lite. Jag kan egentligen vara ute själv nu med för jag går inte utanför tomten. Matte säger att anda hundar kanske kommer in och hälsar på om jag e ute själv...men det är väll bara kul??? nu ska jag sova. God natt!!

Inga kommentarer: