onsdag 16 april 2008

Byggare Bob

Här jobbar vi men jordhögen
Kolla in grävmaskinen den ser ut att stå stadigt eller hur

Här kollar jag att husse håller rätt mått i gropen


Min goa bror!!!! pst han vet inte om att husse tog det här kortet hi hi


Ruf: Idag var det bara att ta på sig Byggare Bob sviden och ge sig iväg och jobba. Husse skulle gräva på en tomt med en grävmaskin. Husse var i maskinen och jag hjälpte honom utanför maskinen. Husse grävde bort jord och lade i en hög, i högen stod jag och nosade igenom allt så att det inte var något där som inte skulle vara där sen fick jag lyckofnatt och sprallade runt så att jorden yrde runt. De som bor där har en 1årig tvåbening som heter Elvis. Han och jag är kompisar. Elvis är den första mini tvåbening som skrattar högt när jag pussar honom. Vi var som ler och långhalm. Elvis och jag grävde i den stora sandhögen, han med sin nya fina gröna spade och jag med mina nya starka framtassar. Jag håller på att bygga muskler nu he he så att jag blir starkare. Det gick tyvärr inte lika bra att brottas men Elvis som med Leah. Han ramlade hela tiden så vi åter gick till att pussas och gräva. Sen kom Dennis och hämtade mig och vi åkte hem och åt mat för jag var hungrig som en varg, jag åt upp allt!!! Jag var bra trött så det var skönt att Dennis lät mig vara ensam hemma en stund. Han skulle möta matte i stan för att handla kläder. Min tvåbenta brorsa fyller nämligen 20år nästa vecka. Då ska vi fira med pompa coh ståt.

Inga kommentarer: