måndag 17 mars 2008

Glada nyheter




Ruf: I lördags så var jag för första gången på flera månader ute i skogen på promenad med mamma Enya. Tror ni att det var härligt att träffa henne eller??? Vi gick i koppel eftersom jag inte får busa och leka riktigt än, men det var sååå härligt att bara få gå nära henne. När vi hade gått en stund så stannade vi vid en mysig liten sjö och fikade. Där fick vi vara lösa en liten stund. Jag bestämde mig för att springa rakt ut i vattnet och spralla runt lite. Gissa om matte blev glad då. Hon har nämligen varit lite orolig för att jag inte ska tycka om att bada efter poolsimningen. Men vadå, man är väl boxer. Vi tycker ju om allt som gör livet värt att leva!!!! Mamma blir lite prillig när vi är och fikar just här. Hon kopplar på stora vakt radarn. Hon springer runt och spänner varenda muskel och kollar av hela området. Först när hon gjort det kan hon koppla av och fika med oss andra. Hon e goo hon. Mormor säger att hon blir bara så när jag är med. Nog för att jag är mycket större (storleksmässigt) än mamma nu men hon är ett riktigt krut paket om det skulle behövas. Hon vaktar verkligen mig. Det är mysigt att vara hennes son!!!! På kvällen så var vi hemma hos mamma och åt middag. Medans tvåbeningarna åt middag så fick vi varsit grisöra att gnaga på...
Idag (måndag) så var vi hos sjukgymnasten Anna. Vi har valt att gå till en som är kopplad till badet eftersom det ligger närmare oss. Anna tyckte jag om på omedelbara bumsen. Hon hälsade på mig först och sedan husse o matte. Det tyckte matte om sade hon efteråt... Kommer ni ihåg att jag skrev att jag inte riktigt tyckte om den förra sjukgymnasten??? Hon var lite hårdhänt så jag smackade åt henne och en liten mini morr. Anna frågade matte varför det stod i pappren att man bör ha munkavel på mig när man undersöker mig. Då tog matte tillfället i akt och berättade att det var Pernilla som var lite knasig och hårdhänt. Pernilla blev ju så rädd för mig att hon knölade ihop mina läppar när hon snabbt skulle sätta på munkaveln... ja ja Anna kunde INTE förstå varför man skulle ha munkavel på mig. Hon tyckte att jag var VÄLDIGT välbalanserad boxer. OVANLIGT lugn!!!! Jag är inte fjantig eller så om ni tror det!!! Anna sade att mina muskler kändes jätte bra och att jag såg ut precis som en boxer ska. Det var ju bra att jag gör?! Sen fick husse och matte en lektion i hur jag måste fortsätta min träning i teräng och mjukt underlag. Det var bra att vi är uppe i 1 timma om dagen nu.
Matte berätte något heeeelt galet roligt idag!!!!!! En av våra småkusiner Pirre ska komma och bo hos Leah!!!! Hur kul är inte det???? Weeeeehhoooo!!! Jag ska lära honom allt jag kan. Tack Jessica, Micke, Ingrid och Leah, äntligen en kille i familjen!!! Matte har lovat mig att jag ska få träffa honom väldigt snart. Bara Jessica säger okej så kommer vi. Min tvåbenta farmor lär ju vilja träffa dig Pirrisen! Här ser ni honom. Visst är han lite lik mig???

Inga kommentarer: