söndag 27 januari 2008

En promenad i solen!!!

Ruf: Idag har min tvåbenta farmor & farfar varit och hälsat på mig. De ville se hur jag mår. Farmor tyckte att jag blev liiite för glad när jag såg henne så jag var tvungen att lugna ner mig lite (jag fick lite hjälp av tvåbenta brorsan). Hon är alltid så snäll tycker jag så jag vill pussa och mysa med henne. Idag hade hon korv med till mig, det var jätte gått!!!!När vi hade hälsat klart så drack alla tvåbeningar sånt där som de dricker ur muggar och till det så åt de något som de sade heter semla... åhhh vad det var gått. Det var sååå gått att jag nästan var tvungen att blunda medans jag åt för att riktigt njuta av smaken. Matte och jag "delade" på en semla:).

Idag fick jag gå min första mini promenad på 4 minuter.Vi träffade en annan hund men jag fick inte hälsa :(. Det var så härligt att få komma ut och lukta på allt i diket och buskar igen.Matte sade att enligt min doktor får vi inte gå längre än så i början. När vi kom hem så började matte massera mig. Det är lite skönt/jobbigt när hon gör det men jag står ut så att hon blir lugn. Jag märker på matte att hon är lite orolig för mig och mina ben men hon har faktiskt blivit gladare sedan jag kom hem efter operationen. Jag var lite orolig jag med ska jag säga. Nu gör det inte lika ont längre!!!

Nu på kvällen så har vi tränat på sök i köket och hallen. Det var ganska roligt. Matte tyckte inte att jag var så motiverad som jag brukar. Jag hörde att hon muttrade något om att jag lunkar fram till husse. Ja men hitta på roligare saker att träna på då... tex jaga bollen ute på tomten!!! :) ja ja jag vet... snart!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att äntligen få prommenera igen! Snart blir du nog bra ska du se - men du måste ha tålamod. Och husse och matte vill dig BARA väl!