fredag 26 juni 2009

Min sprall kille!

Malin: Vissa bilder kan jag titta på hur länge som helst bara för att jag älskar dem. Alla är de tagna av Jessica och Mia!!!! Den här bilden tog Jessica när vi var i Örebro den 1:a maj! Det säger en hel del om min kille. Lite försiktigt springer han mot Jessica och en hel drop människor som försöker få honom att fälla öronen bakåt och ge gärnet så att Jessica kan ta ett action kort! Ha ha! Han e väldigt nyfiken på vad som händer där borta där det tjoas och hejas. Mamma Enya och Fale står där med. Undra om de tar mig om jag springer dit, verkar han tänka. Så han springer i små lover. I mina och min familjs ögon är han den underbaraset som finns. Vi vill alla bara vara tillsammans med honom hela tiden. Jag älskar att höra Robert säga "heeej älskling" till Ruf när de inte setts på en stund för att Ruf och jag varit på lång promme. När Dennis kommer hem från jobbet så hälsas det inte på mamma o pappa inte utan han och Ruf springer i glädje tjut mot varandra och hälsar busar och pussar i ett helt virr varr. Sen kanske vi får ett heeej:)
Jag är sååå tacksam för att vi får vara med honom och varje minut... sekund e presious. Just nu ligger han i gräset och sover efter att vi har varit ute på prom. Vi träffade en massa människor som vill hälsa på honom bara för att han e så söööt! På midsommarafton så var vi på ett kalas med många vuxna och många barn alla föll för Rufs charm!!! Han blev påflugen av en annan hund under kalaset. Ruf hanterade situationen bra!!! Alla tog Rufs parti!!! Ingen fara jag hann emellan så inget hände mer än att jag tuggade fragda av ilska och jag han slänga bort den andra hunden innan det han hända något allvarligt!! Ja jag vet jag ska inte gå emellan. men jag tycket att det vore synd om den andra hundägaren skulle behöva vara på djursjukhus hela resen av midsommar. Inte för att Ruf e aggro men han svarar upp om det är en som inte slutar att tjaffsa. Ruf och jag kom ur fajten relativt helsinnade. Jag med ett bett i fingret (från den andra hunden) och Ruf med ett litet bett i kinden!!!När allt var över så var alla imponerade över hur cool Ruf är. Robert och jag blev ett par meter längre av stolthet... fast snart når vi till månen och tillbaka!!
Vitsen med att ha en egen blogg e att man ibland får få egotripps kärleks svall och att få berätta om och det det är lyx!!!!!!!!!!!!!!!
Jag gör allt för min hund även saker jag e livrädd för. Plockar fästingar, bär bort ormar och nu slänger mig in i hundfajt! egentligen så förhindrade jag hundfajt men det behöver vi inte prata högt om just nu när vi har nostalgi:) Aa och andra sidan så skulle jag slänga mig in i en hundfajt med om det så vore!!!!
Nä nu har han vaknat och vill leka så nu måste jag sluta!!!
Tack för uppmärksamheten!!
Ett litet tilllägg: Jag är inte ensam om att göra allt för Ruf. Vi är många ska jag säga!!! Framför allt vi i närmsa familjen men sen har vi många som e med i Rufs fan club!!!
Nu ska jag vara tyst...kanske

Inga kommentarer: