måndag 22 juni 2009

Jag fattar inte människor som tar bilen till stan varje dag

Malin: Idag skulle jag till IKEA åt jobbet på eftermiddagen så jag tog min bil till jobbet. Att åka komunalt tar 35 minuter från dörr till dörr. Med bil när de har enfiligt på centralbron 2 timmar. Jag hade fan kramp i kopplings foten när jag kom fram till jobbet. Som tur var hade jag druckit en kopp kaffen innan jag åkte, den jäkeln började skrika att den ville ut halvvägs. När jag var på Mäster Samuelgatan och skulle svänga in på gatan där garaget är så var det två monster stora bussar som hade parkerat så att jag inte kom ner. Det kändes som om jag var strandsatt på en ödöö fullt med folk och utan toa. Jag slängde bilen på trotoaren och sprang in på Rica Hotel, baaaad på mina byxklädda ben att jag skulle få låna dass (om jag inte hade fått det så hade det nog blivit poliseskort bort... av mig) jag fick låna den och livet blev lixom i ett rosa skimmer...

sen skulle man ner i kloaken och parkera... Det var ju som att köra i en laburint. Jag var glad att jag hade avklarat behoven innan jag for ner där phuuu. Det var fullt över allt och heeelt olågiskt.

När jag sen på eftermiddagen skulle åka till IKEA med Joanna så hämtade jag bilen... tog 30 minuter att få den till kontoret för att hämta Joanna... suck!!! Kööööö över allt!! Sen tog det 45 minuter till Fridehemsplan. Då sade jag till Joanna att hon kunde ta tunnelbanan tillbaka till jobbet och att jag kunde åka själv (jag vet att hon hade galet mycket att göra) Sagt och gjort! ha ha efter att jag släppt henne så släppte köerna så sen gick allt ganska fort men i alla fall!! Sinnet var i svajninng och tvångströjan var nära.

Med tanke på hur otrevliga alla var i trafiken i dag, en taxi höll på att preja en motorcyklist och diverse annat, så kan det inte vara hälsosamt att sitta i bilköö tills det blöööder i sinnet och alla blir galna. Varför ska de terrorisera bilisterna med att gräva i centralbron varje sommar... klart att jag fattar att den måset lagas men folk blir ju galna på kuppen. Själv var jag heeeeelt slut när jag kommer hem. Så här måste Ruf känna sig när vi har haft hjärn gympa!!!

Ja Jessica jag ska försöka skärpa mig och skriva oftare:) Det händer så mycket just nu att jag inte tror att någon kan vara intresserad av all stress. Tänk er en duracell kanin...

kram och god natt

Inga kommentarer: