onsdag 6 maj 2009

På långfredagen!!

Malin: Jag måste bara säga detta trots att jag kanske inte borde. I fredags så var vi på utställning i Örebro. Det gick inte så bra för Ruf och mig och det skyller jag och alla andra till 1000% på mig så det är ingen som behöver må dåligt över det minsan... snyft:) Nä men jag är en människa som har svårt att ta in in formation och göra rätt när jag är så nervös att jag har blodsmak i munnen. Det var just vad jag hadde denna minut då Ruf och jag skulle in i ringen själva. Jag stod och velade in i sista sekunden om jag inte skulle fråga Marie om hon ville ta över pinalerna. Så tänkte jag HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT SPRINGA RUNT I EN RING???? JÄVLIGT SVÅRT ska jag säga om domaren dessutom pratar jäkla utrikiska (engelska) och inte kan vara pedagogisk nog att visa mig hur jag ska göra... jahaaa det var tävling och inte kurs he he. Ja domaren sade:back and forth. Jag som är analytikernas mästare drog igång stora analysapparaten: jaha menar han nu att jag ska springa eller gå? ska jag springa runt i ringen eller bara upp och ner. Ja så blev det en gå/lunk variant. Som tur är så hade jag stöd och språkkunnigtfolk i publiken som gav mig instruktioner de löd:SPRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING!!! Ja så behövde jag inte fundera över det mer. Domaren däremot hade ju redan lässnat på både mig och mitt lunk så vi åkte ut tjong.

Efter följde en raaaad tråkningar(vilka jag bjöd på friskt, jag var nog den som tråkade mäst) massor av korv,kaffe och trevlig sälskap!!!! Jag har blivit rekomenderad att gå elgelska kurs innan nästa utställning:)

Tack för en jäkligt bra dag trots att det inte gick hela vägen för Enchanters just i fredags men jag tycker att vi hade galet mysigt i alla fall!! Bättre lycka nästa gång!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä, det är faktiskt svårare än man tror att springa runt i en ring. Sist vi skulle springa i ringen ville Sally inte alls springa utan lunkade mest efter mig. Det var inte så kul det heller... Men nu vet du ju hur du ska göra nästa gång:-)

Gulliga ekorrar ni har hemma hos er! Kan tänka mig att Ruf gillar att spana på dem.

Ha det bra!

/Emelie o Sally kusin.